حسین انتظامی: شفافیت در عملکرد هزینه های نظارتی را کاهش می دهد

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: شفافیت در اقدامات منجر به کاهش هزینه های نظارتی، جلوگیری از اعمال سلیقه و پاسخگو بودن مسئولان می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تاکید بر این مطلب افزود: قدر و منزلت هنر و هنرمندان باید بیش از پیش پاس داشته شود و این امر وظیفه و سیاست عمومی کشور است.

وی اظهار کرد: تجلی این پاسداشت بیشتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ ویژه شورای ارزشیابی هنرمندان نمود پیدا می­‌کند و این وزارتخانه وظیفه حفظ و صیانت از هنر و هنرمند و ارتقای جایگاه آن­‌ها را دارد.

انتظامی با اشاره به عملکرد مثبت حسینی دبیر پیشین این شورا گفت: امیدوارم در دوره جدید ضمن توسعه کارهای گذشته بر شفافیت عملکرد این شورا توجه بیشتری شود زیرا یکی از رویکردهای مهم و اصلی دولت دوازدهم توجه به این موضوع است.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بر اساس این رویکرد باید اعلام شود که عملکرد شورا و اعطای درجه هنری به هنرمندان بر اساس چه ضوابط و ترکیبی شورا، آیین­‌نامه­‌ها و اسناد بالا دستی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعمیق روابط دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان با صندوق اعتباری هنر تاکید کرد.

انتظامی گفت: دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان باید با ساز و کارهای لازم کرامت و منزلت هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر را حفظ و بر ارتقای جایگاه آن‌­ها بیفزاید.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری با اشاره به برخی سوابق اجرایی و علمی محمدرضا اسدزاده دبیر جدید شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای اسدزاده از چهره­‌های موفق فرهنگی کشور هستند و امیدوارم با روابط خوبی که با اهل فرهنگ و هنر دارند مسیر پیش رو را متجلی تر از گذشته کنند.

در ادامه سیدمجتبی حسینی دبیر پیشین این شورا و معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشینه راه‌اندازی این شورا گزارشی از مجموعه اقدامات این شورا در مدت مسئولیت خود ارائه داد.

در بخش دیگری از این آیین محمدرضا اسدزاده دبیر شورای ارزیابی هنرمندان ضمن قدردانی از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم با استعانت از خداوند و کمک اساتید و همکاران شورا به ارتقای مسیر گذشته همت گمارم.

در پایان این آیین حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اسدزاده به عنوان دبیر شورای ارزیابی هنرمندان از سوی انتظامی دستیار ارشد وزیر به وی اعطا شد و از خدمات و تلاش­‌های حسینی در مدت مسئولیتش در این دبیرخانه تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، محمدرضا اسدزاده از سال ١٣٧٥ کار خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده و دارای تالیفات و پژوهش‌­های متعددی از جمله فیلسوفان هنر و ... است.

آخرین تالیف وی درباره مینیاتور ایرانی به سه زبان با حمایت یونسکو سال گذشته در پاریس رونمایی شد. همچنین کتاب وی با عنوان «رنج و رنگ» به عنوان اثر بین‌­المللی در موزه گوته آلمان به ثبت رسیده است.

502

کد خبر: 952433

وب گردی

وب گردی