چهار گلخانه جدید و مرکز پروش زالو جهت مصارف طبی در واحد لاهیجان راه اندازی می گردد

مجتمع آموزشی و تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع در روستای کتشال از توابع شهرستان لاهیجان افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از لاهیجان، دکتر سیروس بیدریغ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان – سیاهکل ضمن اشاره به وجود مواهب الهی از قبیل خاک حاصیل خیز و بارش باران مناسب در استان گیلان افزود: با توجه به پتاسیل های موجود در شهرستان لاهیجان، مرکز تحقیقاتی فوق در سال ۱۳۷۵ افتتاح گردید، این مرکز مورد استفاده محققان، اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط با کشاورزی در استان گیلان می باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان – سیاهکل، با اشاره به اینکه سرمایه گزاری و انجام تحقیقات در زمینه کشاورزی استان گیلان موجب رونق اقتصادی و کارآفرینی می شود، ادامه داد: با سرمایه گزاری انجام شده، مرکز دارای باغ نهالستان به میزان ۲۰۰۰ متر مربع، باغ میوه های تحقیقاتی به میزان 3000 متر مربع و دو گلخانه تحقیقاتی به متراژ ۸۰۰ متر مربع می باشد.

عضو هیات علمی گروه کشاورزی واحد، امکانات مرکز فوق را بینظیر دانست و اظهار داشت: در مجتمع تحقیقاتی کتشال واحد، جهت انجام فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی امکانات و ادوات زراعی مناسبی از قبیل چندین دستگاه تراکتور باغی و زراعی و تیلر فراهم شده است.

بیدریغ با اشاره به اینکه هم اکنون محصولات تولیده شده مجتمع فوق در سطح استان و شهرستان در حال فروش می باشد، ادامه داد: تولید گل و گیاهان زینتی، پرورش اردک های اصلاح نژاد شده، تولید انواع نهال میوه ، اجرای پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی، تولید محصولات گلخانه ای و جالیزی از قبیل خیار، کوجه، کدو و فلفل، نمونه ای از فعالیتهایی است که هم اکنون در مرکز در حال انجام و پیگیری است و بخشی از در آمدهای غیر شهریه ای واحد را فروش تولیدات مرکز فوق تشکیل می دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان – سیاهکل یکی از مهمترین اهداف خود را افزایش درآمدهای غیر شهریه ای دانست و افزود: راه اندازی چهار گلخانه به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع، راه اندازی مرکز تولید زالو جهت مصارف درمانی و پزشکی از جمله فعالیت های در دست اقدام واحد می باشد که با پیگیری و سرمایه گزاری انجام شده به زودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

بیدریغ در پایان ضمن تشکر از تمامی اساتید دانشگاه علی الخصوص گروه کشاورزی، مشارکت بیشتر همکاران را در ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای خواهان شد

لازم به ذکر است علاوه بر مرکز تحقیقاتی ذکر شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دارای قطعه زمین کشاورزی به مساحت چهار هکتار زیر کشت برنج ارگانیک می باشد ، مرکز فوق در منطقه توستان از توابع لاهیجان بوده و عملیات نشا برنج طی چند روز قبل در آن به پایان رسیده است.

کد خبر: 952443

وب گردی

وب گردی