شکست ایران مقابل ترکیه/ جای خالی «سید جلال» احساس شد

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه مقابل ترکیه شکست خورد و هواداران ایرانی را پیش از جام جهانی 2018 به شدت نگران کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 22:45 امشب (دوشنبه) در ورزشگاه فاتح تریم استانبول ترکیه به مصاف تیم ملی ترکیه رفته است.

نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان به پایان رسید. جنگ توسان در دقیقه 6 با حرکتی عمقی و با سرِ توپی که به روزبه چشمی زد، موفق شد دروازه ایران را باز کند.

در ادامه ایران آرام آرام از زیر فشار ترکیه خارج شد و شاگردان کارلوس کی روش صاحب موقعیت های جدی هم شدند، تا جایی که احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش فرصت های مناسبی برای گلزنی هم داشتند که البته بهره ای نبردند.

عماد آکبابا، در آخرین دقایق نیمه اول به دلیل کشیدن پیراهن میلاد محمدی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

در نیمه دوم باز هم دفاع ایران تنها 6 دقیقه دوام آورد و توسان در صحنه ای مشابه از عمق دفاع تیم ملی کشورمان نفوذ کرد و با ضربه ای زمینی، توپ را در دقیقه 51 از کنار دستان علیرضا بیرانوند عبور داد و به گل دوم ترکیه تبدیل کرد.

روزبه چشمی باز هم در مهار مهاجم خطرناک ترکیه ناکام بود و باعث شد خیلی زود جای خالی سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس که توسط کارلوس کی روش از لیست تیم ملی خط خورد، احساس شود.

غیبت یک هافبک دفاعی با کیفیت هم در میانه زمین ایران احساس می شد و مهاجمان کشورمان نیز به خوبی تغذیه نمی شدند. در حالی که در لیگ برتر ایران، هافبک های دفاعی تخصصی مثل کمال کامیابی نیا و فرشید باقری عملکرد قابل قبولی در استقلال و پرسپولیس داشتند، هیچ یک دعوت نشدند تا کریم انصاری فرد، مهاجم نوک تیم ملی در پست هافبک دفاعی به میدان برود!

تغییرات پیاپی کی روش در ترکیب تیم ملی تا آخرین لحظه ها فایده ای نداشت تا این که ملی پوشان ایران در دقیقه 90 موفق به گرفتن یک ضربه پنالتی شدند. کرنر ارسالی اشکان دژاگه را ابتدا قدوس زد که برگشت داده شد و در بازگشت، قوچان نژاد از فاصله نزدیک، ضربه ای را زد که بایرام، بازیکن تعویضی با دست، توپ را برگرداند و هم پنالتی داد و هم اخراج شد.

اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را بر خلاف جهت حرکت دروازه بان ترکیه به گل اول ایران تبدیل کرد. در پایان، بازی با نتیجه 2 بر یک به سود ترکیه به پایان رسید.

روزبه چشمی هم در دقیقه 72 از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (58-وحید امیری)، روزبه چشمی، میلاد محمدی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد (70-اشکان دژاگه)، مهدی طارمی (58-سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش (75-مهدی ترابی)، سردار آزمون (80-رضا قوچان نژاد) و رامین رضاییان.

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب ترکیه:

سرکان، شنر، کان، چاگلار، حسنعلی (89-بایرام)، محمت توپال، اوکای، امره آکبابا (59-اوگوزهان اوزیاکوپ)، یوسف یازسی (65-دنیز توروک)، چنگیر اوندر (46-سردار گورلر) و جنگ توسان.

سرمربی: لوچسکو

604

کد خبر: 952513

وب گردی

وب گردی