مشارکت نخبگان دانشگاهی و حوزوی از الزامات موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت ، با تأکید بر ضرروت ایجاد شرکت های دانش بنیان و جذب نخبگان، افزود: با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و جذب نخبگان می توان چرخه اقتصاد کشور را به خوبی پیش برد و در این صورت در عرصه اقتصاد شاهد شکوفایی های عمیق و روبه رشد خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز از واحد لاهیجان، مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس های توسعه علوم انسانی با اتکا به دانش بومی و چشم اندازهای جدید در توسعه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان و امام جمعه رشت، دکتر ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

دکتر سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل، خام فروشی و عدم ایجاد ارزش افزوده را از مشکلات اقتصادی جامعه ایرانی دانست و افزود: حدود ۱۰۶ سال نفت در ایران استخراج و به صورت خام فروخته می شود، نفت خام به ۲۵۰۰ کالا تبدیل شده و به قیمت بالایی برای عرضه وارد بازار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: تنها کسی که به فکر اقتصاد مقاومتی در کشور و کاهش وابستگی به فروش نفت به صورت خام است، شخص مقام معظم رهبری است، که اقتصادی کردن صنعت نفت، مردمی کردن اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت را سه عنصر مهم اقتصاد مقاومتی می دانند.

بیدریغ ضمن اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید و کار خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال خروج از صرف آموزشی بودن به سمت کارآفرینی و تولید ثروت و اشتغال است و قدم های بسیار خوبی جهت تولید برداشته شده و شاهد موفقیت های چشمگیر و بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و سیاهکل در حل مشکلات ملی و استانی، افزود: این واحد دانشگاهی بیش از 8 هزار دانشجو دارد و دارای شش دانشکده و سه مرکز تحقیقاتی که مرکز تحقیقات شیلات در سطح کشور منحصر به فرد است. بنابراین ظرفیت عظیمی در این دانشگاه برای حل مشکلات وجود دارد.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، مدیریت جهادی را یکی از شاخصهای اقتصاد مقاومتی برای تسریع و تصمیم سازی بهینه در امور جاری کشور دانست و افزود: استقبال برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین از اجرای این طرح در کشورشان نشان دهنده الگوی برتر اقتصادی این طرح ارزشمند است.

نماینده ولی فیقه در گیلان با تأکید بر ضرروت ایجاد شرکت های دانش بنیان و جذب نخبگان، افزود: با راه اندازی شرکت های دانش بنیان و جذب نخبگان می توان چرخه اقتصاد کشور را به خوبی پیش برد و در این صورت در عرصه اقتصاد شاهد شکوفایی های عمیق و روبه رشد خواهیم بود.

وی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاوتی را دارای ریشه های علمی، قرآنی و مذهبی دانست که نیازمند به تحقیقات علمی و قرآنی بیشتر است.

امام جمعه رشت، نوآوری، خلاقیت و مشارکت نخبگان دانشگاهی و حوزوی را از الزامات موفقیت در اقتصاد مقاومتی و علوم انسانی دانست و گفت: حمایت از کالای ایرانی هویت بخش توانمندی های داخلی و تولید ملی است که باید توجه بیشتری به آن شود. حمایت از کالای ایرانی عامل رشد اقتصاد و چرخه اقتصادی است.

وی با اشاره به مشکلات و چالش های عرصه اقتصاد، افزود: چالش درونی و بیرونی در اقتصاد وجود دارد و هر وقت که به جوانان در زمینه تکنولوژی، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی فناوری و ... باور داشتیم، موفق بودیم.

حجت السلام و المسلمین نعمت الله رهنود مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و دبیر اجرایی همایش گفت: بیش از ۱۱۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که در حدود ۶۰ مقاله پذیرفته شد.

201

کد خبر: 952536

وب گردی

وب گردی