30 دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد واحد تبریز جذب شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:در حال حاضر تعداد این دانشجویان حدودا به 25 تا 30 نفر می رسد، بسیاری از این دانشجویان از شهر آمرلی عراق برای ادامه تحصیل به واحد تبریز آمده اند

دکتر عزیز جوانپور در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه تعاملات بین المللی در واحد های آذربایجان شرقی گفت: واحد تبریز با برخی از واحد های بین المللی کشورهای خارجی از جمله ترکیه، آذربایجان، قبرس و اوکراین تفاهم نامه هایی در راستای پروژه های علمی، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایش و مطالعات تحقیقاتی داشته ایم.

وی ادامه داد: ما عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز هستیم،لازم به ذکر است در این اتحادیه 120 دانشگاه از 7 کشور عضو هستند. در این زمینه اسفند ماه سال گذشته جلساتی توسط اتحادیه در استانبول نیز برگزار شد که ما در آن شرکت کرده بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: گفتنی است همکاری های جانبی با دانشگاه های جمهوری آذربایجان داشته ایم که از جمله آن می توان به برگزاری دوره های پزشکی اشاره کرد. همچنین موفق به برگزاری برخی دوره ها مانند دوره های عملی سزارین و غیره شده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای همکاری های بین المللی، در حال حاضر دربرخی از دانشگاه های استان، کلاس های مشترک برگزار می شود. همچنین در زمینه برگزاری سمینارها همکاری خوبی با کشور جمهوری آذربایجان داریم.

دکتر جوانپور اظهار داشت: در مرداد ماه امسال در واحد تبریز شاهد برگزاری همایش مشروطه خواهیم بود که از چند کشور برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است.

وی افزود:به طور کلی در زمینه همکاری های بین المللی با دانشگاه های کشورهای دیگر ارتباط خوبی داریم، در حال حاضر ما از کشور عراق موفق به جذب دانشجو شده ایم که از ترم پیش در واحد تبریز مشغول به تبریز شده اند.

رئیس واحد تبریز تاکید کرد: در حال حاضر تعداد این دانشجویان به 25 تا 30 نفر می رسد، بسیاری از این دانشجویان از شهر آمرلی عراق برای ادامه تحصیل به واحد تبریز آمده اند، گفتنی است این دانشجویان از ترکمن های شیعه عراق هستند که برای تحصیل در تبریز از خود اشتیاق نشان می دهند. در حال حاضر تدابیر لازم در راستای افزایش جذب این دانشجویان در نظر گرفته شده است.

201

کد خبر: 952553

وب گردی

وب گردی