آموزش تخصصی در دانشگاه، شاخص اصلی توسعه صنعت دریایی است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه امروز نیروی انسانی متخصص ،شاخص اصلی پیشرفت و توسعه هر سازمان است گفت:آموزش دوره های تخصصی نیروهای این اداره در دانشگاه ، با هدف تقویت و رونق بخشی بیشتر به صنعت حمل و نقل دریایی کشور از اولویت ها ست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اله مراد عفیفی پور دردیدار خود با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به نقش مهم دانشگاه در تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع افزود:دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان موفق ترین دانشگاههای استان توانسته تا کنون خدمات ارزنده و در خور توجه ای به جامعه ارائه دهد.

این مسئول از حمایت پروژه های مطالعاتی دانش بنیان دانشگاه خبر دادو تصریح کرد :این اداره آمادگی دارد تا در جهت رفع مشکلات و موانع و برطرف کردن نیاز خود از پایان نامه و پروژه های دانش بنیان حمایت های معنوی و مادی به عمل آورد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به توانمندی و پتانسیل های موجود در این واحد دانشگاهی گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به کادر علمی برجسته و مجرب خود توانسته در مقاطع مختلف حائز رتبه های علمی فراوانی در زمینه های متعدد گردد.

عفیفی پور حفظ سلامت سازمانی و بهداشت کارکنان را از دیگر دغدغه ها یاد کرد و ادامه داد: سعی داریم تا با برگزاری همایش ها،کارگاهها و مشاوره به کارکنان و خانواده های آنان بتوانیم از آسیب های احتمالی ناشی از شرایط خاص در کار جلوگیری نماییم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این دیدار با معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ این دانشگاه در جهت خدمت به جامعه گفت:دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه کاملا مردمی است که با هدف خدمت به جامعه در جای جای میهن اسلامی راه اندازی شده است.

مهدی باقری ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت خواستار شد و افزود:تقویت ارتباط بین عوامل اجرایی صنایع و استادان صاحب نظر موجب می شود تا با مشارکت ،هم اندیشی و نگاه علمی اقتصاد کشور بهبود بخشیده شود.

وی کیفی بخشی آموزش در دانشگاه را از تصمیمات و سیاست های راهبردی این دانشگاه دانست و اظهار کرد:روی آوردن به آموزش های مهارتی و تخصصی در کنار آموزش نظری با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کاردان ازجمله اقداماتی است که این دانشگاه در جهت توسعه و پیشرفت کشور صورت داده است.

این مسئول آموزش دوره های کوتاه مدت در دانشگاه را گامی در جهت توانمند سازی صنایع ، ادارات و نهاد های استان قلمداد کرد و گفت:دانشگاه آزاد اسلامی با فراهم نمودن شرایط لازم و بهرگیری از استادان مجرب این افتخار را دارد تا با برگزاری این دوره ها سهم بسزایی در توسعه یافتگی کشور داشته باشد.

باقری راه اندازی مراکز کلینیک سلامت و مشاوره روان شناختی در دانشگاه را از دیگر خدمات ارزنده به مردم استان عنوان کرد: این دانشگاه می تواند با حضور استادان مجرب و با سابقه در زمینه روان شناسی خدمات موثری در کاهش آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

رئیس واحد بندرعباس با اعلام آمادگی این واحد در زمینه مشاوره حقوق دریایی افزود:این دانشگاه با بهرمندی از حقوقدانان با سابقه خود می تواند با برگزاری کارگاهها و همایش های مختلف در حوزه ی دریا و دریانوردی این صنعت را از هر گونه مسائل حاشیه ای ایمن سازد.

قرار شد در آینده ی نزدیک تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان منعقد گردد.

کد خبر: 952561

وب گردی

وب گردی