اعتراض اینستاگرامی هنرمندان به دعوت رئیس‌جمهور؛ افطاری تحریم شد

عده ای از هنرمندان دعوت افطاری رییس جمهور را به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم رد کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، رییس جمهور طبق روال هر ساله از چندتن از هنرمندان برای حضور در میهمانی به مناسبت افطار دعوت کرد که با اعتراض بسیاری از آنها رو به رو شد.

پرویز پرستویی، مهناز افشار، شیلا خداداد، آناهیتا همتی، برزو ارجمند، احسان کرمی، مازیار میری، پرستو گلستانی، فلورا نظری و امیرحسین رستمی از جمله هنرمندانی بودند که پس از دعوت دکتر روحانی به مراسم افطاری واکنش نشان دادند.

در چند روز گذشته این عده از هنرمندان با نوشتن یادداشتی در صفحات مجازی خود از وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی جامعه گله کردند و با هشتک «ما_به_افطارى_نخواهیم_رفت» اعتراض خود نسبت به عملکرد دولت حسن روحانی را نشان دادند.

البته در این میان هنرمندان دیگری مانند امیرمهدی ژوله هم هستند که به این مراسم دعوت نشدند اما فرصت را غنیمت شمردند تا از عملکرد دولت در سال های گذشته انتقاد کنند.

اما برخی از این هنرمندان چون احسان کرمی، مازیار میری، فلورا نظری، امیرحسین رستمی و پرویز پرستویی یک پست مشترک در فضای مجازی برای رئیس جمهور نوشته اند که به عنوان نمونه تنها به پست پرویز پرستویی اشاره می کنیم.

**پرویز پرستویی

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقاى رییس جمهور
سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض میرساند که با توجه به شرایط بد اقتصادى و روحى مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گرد هم آیى هایى که مستلزم صرف هزینه هاى زیاد است (و تعدادشان هم کم نیست)شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همکارانم چندان ضرورى نباشد. نیک میدانم که هدف شما از این مهمانى افطار شنیدن حرف ها و بیان مشکلات جامعه هنرى از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که شما حتى بیش از ما به این مشکلات واقفید و آنها را به بهانه هاى مختلف بیان میدارید. اما ظاهرا ما باید فقط دلخوش باشیم که شما در کنار ما هستید و این مشکلات را میدانید و میگویید.چرا که ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوایى هستید که مشکلات را حل کند و از این نظر دقیقا مانند مایید. درخواستهاى ما و سایر اقشار مردم اینروزها چندان تفاوتى با هم ندارد. همه در یک کشتى هستیم و چشم امید به شجاعت و عمل گرایى ناخدا بسته ایم. باشد که به صخره نا امیدى برنخوریم که سخت ترین صخره ها است. در پایان اضافه که میدانم شاید اگر شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان براى ابراز نظر نیز فیلتر شده بود و همین کوچک هم نتیجه راى به شماست.اینها را درک میکنیم و ممنونیم اما شما هم ما را درک کنید.
یا على
#ما_به_افطارى_نخواهیم_رفت

**شیلا خداداد:

جناب آقای رییس جمهور باز چه کمکی از ما برمی آید؟ باز هم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟ برای کوچکتر شدن سفره مردم یا گرانتر شدن دلار یا بی اهمیتی به کودکان بد سرپرست یا کودک آزاری یا کمبود و گرانی دارو یا مواد مخدری که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد؟من به عنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم و در این ضیافت شرکت نخواهم کرد چرا که صبح روز پنجشنبه میخواهم باز در چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم،تنعم از سفره پر برکت الهی!!!جمله عجیبیست

**پرستو گلستانی:

زمانی که مردم به سختی زندگی می کنند و بیشتر مردم سفره هایشان خالی است این افطاری از گلویم پایین نمی رود.

**آناهیتا همتی:

سلام آقای رییس جمهور
من به افطاری شما نخواهم آمد....
سفره ما مردم ایران روز به روز خالی تر میشود... بیماری و فقر در استان های سیستان و بلوچستان روز به روز بیشتر میشود.... وضعیت زلزله زده ها، سالهای سال به همین منوال باقی مانده است (زلزله بم و حالا کرمانشاه) آب و هوایی که در بیشتر استان ها غبار آلوده است و هموطنان کوردمان روزی نیست که عذاب نکشند، کوله برانی که با شلیک کشته میشوند. حتی اسب هایشان تیرباران میشوند وضعیت زنان در هر حوزه ای که فکرش رو بکنید، روز به روز اسفبار تر میشود....‌وضعیت اسید پاشی و قوانین عقب افتاده درست نشده...‌بیماریهایی که خانواده ها برای پول دارو به هر جایی التماس میکنن و حاضرن تن به فروختن اعضای بدن خود بدهند... هنرمندانی که ممنوع هستند، هنری که سانسور میشود، آدم هایی که حذف میشوند. سرپنجه آهنینی گلویمان را سالهاست که سخت میفشارد، در حال خفه شدنیم ....
واقعا در چنین شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم‌ میکنیم ، در حالیکه کوچکترین اعتراضی هم سرکوب میشود ، برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمیدانم...
#سفره_خالی_مردم#ما_به_افطاری_نخواهیم_رفت

**امیرمهدی ژوله:

آقا من خیلی دلم می خواست مثل بسیاری از هنرمندان عزیز، این مراسم افطار رئیس جمهور رو تحریم میکردم ، ولی متاسفانه به هزار و یک دلیل نمی تونم. دلیل اولش اینکه اصلا دعوت نشدم.
حالا یا رئیس جمهور ما رو هنرمند نمیدونه یا روزه دار نمیشناسه یا فکر میکنه گلومون خار داره.
من که دعوت می شدم هم نمیرفتم ولی واقعا رئیس جمهور خندوانه نمی بینه؟ دو و دو و دو؟ استندآپ؟صابون برگردونه؟ ژوژولی؟ افطاری نمیخوره به ما؟
بهتر. ما که گشنه یه لقمه نون و پنیر و زولبیا بامیه و زرشک پلو با مرغ نهاد که نبودیم ولی مگه میشه کسی خوب، بد، جلف رو ندیده باشه؟ گریمم سنگین بود ولی صدام که تابلوعه .دیالوگ «نفهمیدیم ما رو شیشه بودیم یا شیشه رو ما» رو که شنیدین حتما. قوطی خورد تو سرم. بیام؟
من واقعا تحریم می کردم این ریخت و پاش ها رو ولی دیگه منو بعد سریال گلشیفته- که اتفاقا فردا قسمت جدیدش میاد -دعوت نکنن افطار هنرمندان کی رو میخوان دعوت کنن؟به خدا شده دوتا لب تزریقی از ته کادر یه فیلم "بادمجون نامرغوبی "رد شده، صاحبش رو ماه رمضون نشوندن پای سفره رئیس جمهور. اونوقت من...صد سال نمیرفتم.

عیب نداره حالا یه شب هم خونه حاضری میخوریم ولی مردم! خواهشا دیگه میخواین به هنرمندا فحش بدین، منو قاطی نکنید. میخواین به هواداران دولت گلایه کنید، انتقاد کنید، هر چی کنید، منو قاطی نکنید، نمیشه که از معاند فحش بخوری، از برانداز فحش بخوری، از تحریمی فحش بخوری، از طرفدارای بقیه کاندیداها فحش بخوری، ولی یه کاسه آش رشته رئیس جمهور هم نخورده باشی!!

503

کد خبر: 952563

وب گردی

وب گردی