خرابات: کادر فنی تیم ملی ضعیف است و باید عوض شود/ فاجعه‌ای بزرگ در جودو رقم خورد

ملی‌پوش سابق جودو ایران گفت: کادر فنی تیم ملی جودو بسیار ضعیف است و متأسفانه دانش فنی لازم را برای اداره جودوکاران ندارد.

مسعود خرابات در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد نتایج ضعیف تیم ملی جودو ایران در رقابت های گرندپری اظهار داشت: متأسفانه هم اکنون فاجعه ای بزرگ در تیم های ملی جودو رقم خورده است. صحبت های من در حال حاضر متوجه تیم های پایه است. به هیچ عنوان پشتوانه سازی و استعدادیابی در جودو شکل نگرفته است. چطور انتظار داریم وقتی آموزش ما در پایه های جودو ضعیف بوده شاهد رشد و موفقیت در تیم های بزرگسالان باشیم؟

وی ادامه داد: با توجه به روندی که می بینم در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا فقط می توان روی مدال جواد محجوب حساب کرد. بعید می دانم بقیه جودوکاران ما بتوانند روی سکو بروند.

ملی پوش سابق جودو ایران تصریح کرد: جودو کشورمان در مسابقات گرندپری زیادی شرکت کرد، از جمله کاپ آزاد روسیه که پایین ترین سطح مسابقات بین المللی را دارد اما شاهد این نکته بودیم که ورزشکاران ما در این رقابت ها هم هیچ موفقیتی کسب نکردند و این موضوع نشان دهنده ضعف کادر فنی تیم ملی است که توانایی ندارد دانش ورزشکاران ما را افزایش دهد.

خرابات خاطرنشان کرد: تیم ملی بزرگسالان ما تبدیل به آموزش جودو در رده های ابتدایی و ساده شده و می خواهند چیزی را یاد بدهند که ورزشکاران باید 20 سال پیش یاد می گرفتند. کادر فنی تیم ملی جودو بسیار ضعیف است و متأسفانه دانش فنی لازم را برای اداره جودوکاران ندارد.

وی در پایان گفت: به شخصه پیشنهاد می کنم رئیس فدراسیون جودو برای بازی های آسیایی، کادر فنی تیم ملی جودو را تعویض کند. قصد تخریب جودوکاران را ندارم و به کسی بی احترامی نمی کنم و امیدوارم نقدهایم منجر به تقویت جودو شود.

604

کد خبر: 952569

وب گردی

وب گردی