تعداد مشترکان کدام اپراتور تلفن همراه بیشتر است؟

بررسی ها نشان می دهد تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور از سال 80 تا 95، حدود 80 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، بیایید قبول کنیم وابستگی مان به موبایل همراه خیلی زیاد است، قبل از اینکه به خواب برویم، لحظاتی پس از بیدار شدن، در تفریح، مسافرت و استراحت هم نمی توانیم آن را کنار بگذاریم. حتی کودکان 5-6 ساله پیش از اینکه دست چپ و راستشان را بشناسند از پدر و مادرهایشان می خواهند برایشان گوشی بخرد تا به راحتی بتوانند با دوستان و اطرافیانشان ارتباط داشته باشند.

آیا می دانستید تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور از سال 80 تا 95، حدود 80 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است؟ به طوری که در سال 1380، 2 میلیون و 87 هزار و 353 نفر از تلفن همراه استفاده می کردند اما تعداد این افراد در سال 1395، به 82 میلیون و 883 هزار و 447 نفر رسیده است.

نمودار زیر بیانگر میزان مشترکان تلفن همراه در سال های 80 و 95 است:

بررسی ها حاکی از آن است که میزان مشترکان تلفن همراه در سال 95 نسبت به سال 80، حدود 40 برابر شده است.

بیش ترین و کمترین مشترکان تلفن همراه مربوط به کدام استان است؟

بررسی ها نشان می دهد در سال 95 تنها 54 درصد خطوط واگذار شده تلفن همراه مشغول به کار هستند که کمترین واگذاری خطوط تلفن همراه در استان البرز بوده است که 24 درصد این میزان را به خود اختصاص داده است.همچنین استان کردستان و یزد نیز با حدود 63 درصد توانسته اند بیش ترین میزان خطوط واگذار شده تلفن همراه را داشته باشند.

گفتنی است تعداد مشترکین تلفن همراه استان اصفهان در سال 95 نسبت به سال 80 ٣٦ برابر شده است.این در حالی است که در استان کردستان میزان مشترکان تلفن همراه در بازه زمانی مذکور ٢٦٠ برابر شده است.

کدام اپراتور خطوط مشغول به کار بیشتری دارد؟

هر اپراتور خطوط تلفن همراه طرفدارهای مخصوص به خود را دارد، اما جالب است بدانید کمترین خطوط مشغول به کار نسبت به خطوط واگذار شده در سال 95 مربوط به اپراتور رایتل بوده که این میزان حدود 27.4 درصد است، این در حالی است که اپراتور همراه اول توانسته است بیش ترین میزان خطوط مشغول به کار را نسبت به خطوط واگذار شده داشته باشد، این میزان حدود 72 درصد است.

201

کد خبر: 952585

وب گردی

وب گردی