صدور ۵۵ هزار بارنامه با اعمال افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به صدور ۵۵ هزار بارنامه در روز گذشته، از به نتیجه رسیدن پیگیری‌های این سازمان برای حل مشکلات معیشتی رانندگان تا مرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالهاشم حسن نیا گفت: از روز شنبه تا کنون ۴ جلسه با حضور نمایندگان صنوف کامیون داران، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان عضو کمیسیون های اجتماعی و عمران مجلس برگزار کردیم و مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان صنف و این سازمان برای ارزیابی مجدد مشکلات شرکت ها و رانندگان کشور تشکیل تا مأمور پیگیری حل مشکلات شود.

او ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته همکاری خوبی از سوی رانندگان شاهد بودیم به طوریکه فقط دیروز، ۵۵ هزار بارنامه برای انتقال بار از بنادری همچون بندرعباس و مناطق بارخیز به مقصد کارخانجات صادر شده که در اکثر آنها افزایش ۲۰ درصدی کرایه اعمال شده بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اصلاح فرآیند کاری رانندگان کامیون تا تیر ماه خبر داد و تاکید کرد: برای جبران منابع درآمدی و بهبود وضع معیشتی رانندگان، مقرر شد بخشنامه ها، مصوبات لازم و همچنین لوایح مربوط برای ارائه به مجلس تنظیم شود.

او گفت: نگاه ما در خصوص کرایه بر اساس «تن ـ کیلومتر» است که امیدواریم از مرداد ماه اجرایی شود و در کنار آن فرآیند مالی بین راننده و صاحب کالا و شرکت به صورت مکانیزه اصلاح شود و سازمان راهداری با حضور در پایانه ها کنترل و نظارت بیشتری اعمال کند.

حسن نیا در خصوص حل مشکل کمبود سوخت رانندگان نیز به برگزاری نشست با مسئولان شرکت پخش فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی قول نهایت همکاری برای افزایش سهمیه مورد نیاز را داده است و تا پایان تیرماه نتایج آن اعلام می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 952612

وب گردی

وب گردی