لیبی در آستانه انتخابات

طرف‌های درگیر در لیبی بر سر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهور در دسامبر آینده موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، "طاهر السنی" مشاور سیاسی رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی گفت نمایندگان هیت‌های لیبیایی که امروز در پاریس گرد هم آمده‌اند، بر سر آماده‌سازی قانون انتخابات تا تاریخ 16 سپتامبر آینده و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در دهم دسامبر آینده موافقت کردند.

خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی، فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی، عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی، و خالد المشری رئیس شورای عالی دولت امروز سه شنبه با هدف تهیه پیش‌نویس نقشه راه برای برگزاری انتخابات در پاریس گرد هم آمدند. این نشست زیر نظر سازمان ملل و به ابتکار امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد اندکی قبل از برگزاری نشست پاریس، ماکرون در کاخ الیزه با نمایندگان چهار طرف اصلی بحران لیبی دیدار کرد.

ماکرون طی سخنانی در این نشست گفت با توجه به اوضاع لیبی اتخاذ تصمیماتی برای آشتی بین طرف‌های درگیر، اجتناب‌ناپذیر است.

یک منبع در کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه افزود در جریان نشست امروز برای اولین بار خلیفه حفتر، عقیله صالح، خالد المشری و فایز السراج دور یک میز نشستند.

نشست پاریس در حالی برگزار شده که روز گذشته تعدادی از گروه‌های مسلح در غرب لیبی با برگزاری این نشست مخالفت کردند.

این گروه‌های مسلح که برخی از آن‌ها وابسته به دولت وفاق ملی هستند، با امضای نامه‌ای خطاب به شورای ریاستی دولت وفاق ملی، پارلمان و شورای عالی دولت این کشور اعلام کردند که مخالف هرگونه طرح برای تثبیت حکومت نظامی در لیبی هستند.

همچنین ایتالیا نیز اعلام کرد که هدف فرانسه از برگزاری این نشست سلطه بر منابع لیبی و تصاحب جایگاه ایتالیا در این کشور نفت‌خیز است.

کد خبر: 952737

وب گردی

وب گردی