تلاش می‌کنیم همکاری با ایران را ادامه دهیم

در دیدار سفیر ایتالیا با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان راه های حفظ و بسط همکاری های دو کشور و همچنین اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، در دیدار مائورو کونچاتوری سفیر ایتالیا با مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان راه‌های حفظ و بسط همکاری دو کشور و همچنین اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر اقتصاد کشورمان در این دیدار با تاکید بر پای‌بندی ایران به مفاد توافق برجام، تایید این موضوع از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و سایر امضا کنندگان این توافق‌نامه را گواهی بر انزوای بین المللی آمریکا و تداوم و بقای آن خواند.

وی تصریح کرد: در مورد برجام ما با پدیده عجیبی مواجه هستیم، به این معنا که هفت کشور بزرگ جهان در کنار شورای امنیت سازمان ملل به یک تفاهم جمعی میرسند و این تبدیل به قطعنامه سازمان ملل هم می‌شود و تمام اعضای پیمان و نهادهای ناظر هم تعهد ایران به برجام را تایید می‌کنند، اما ناگهان یکی از کشورهای متعهد، به طور یک‌جانبه از آن خارج می‌شود.

کرباسیان افزود: این اقدام از نظر ما تلاشی است برای بی اثر کردن زحمات ایران و تک تک کشورهای درگیر و چند سال مذاکره برای رسیدن به توافق که در صورت اراده جدی طرف های اروپایی می‌تواند بر خلاف اراده آمریکا تداوم برجام را در پی داشته باشد.

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین گفت: خوشبختانه پنج کشور دیگر، از جمله ایتالیا به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند و مذاکرات و توافقات خوبی برای حفظ برجام در جریان است.

این گزارش حاکی است، «مائورو کونچاتوری» سفیر ایتالیا نیز طی سخنانی بر عزم و اراده جدی این کشور برای حفظ توافقنامه برجام تاکید کرد و گفت: دولت ایتالیا احساس تعهدی عمیق نسبت به حفظ برجام دارد و تلاش می‌کند به روابط و همکاری خود همچون گذشته با ایران ادامه دهد.

وی تصریح کرد: علایم مثبت و روشن سیاسی و اقتصادی از فعالیت‌ها و رایزنی‌های انجام شده برای حمایت از برجام در جامعه جهانی و به ویژه در سطح کشورهای امضا کننده توافقنامه دریافت می‌شود.

منبع: مهر

۳۰۴

کد خبر: 952762

وب گردی

وب گردی