آقای گل، یک کلاس بالاتر از فوتبال ایران

وینگر تیم ملی بی شک بهترین لژیونر این فصل ایران در اروپا بود و با شایستگی عنوان آقای گلی لیگ هلند را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، علیرضا جهانبخش، آماده ترین ملی پوش این روزهای فوتبال ایران هر سال موفق تر از سال قبل می شود. او در فهرست 24 نفره کی روش برای سفر به جام جهانی قرار گرفت و می شود گفت بهترین مسافر جام جهانی از ایران است. جهانبخش در دیدار دوستانه با ترکیه چندین موقعیت برای گلزنی خود و هم تیمی هایش فراهم کرد اما متاسفانه دروازه ترکیه روی این ضربه ها باز نشد تا تلاش جهانبخش آنطور که باید دیده نشود.

وینگر تیم ملی دومین جام جهانی اش را در حالی تجربه می کند که تنها 24 سال سن دارد. جهانبخش خیلی زود از فوتبال ایران به اروپا رفت و روند جالبی را در پیشرفتش داشت؛ جام جهانی برای این بازیکن می تواند سکوی پرتابی باشد به لیگ و تیمی به مراتب بهتر و بالاتر از هلند؛ شاید مهمترین چیزی که جهانبخش برای موفقیت به آن نیاز دارد کمی بلندپروازی و روحیه جاه طلبی در عرصه حرفه ای باشد.

علیرضا جهانبخش که بی شک بهترین لژیونر این فصل ما در اروپا بود با شایستگی عنوان آقای گلی لیگ هلند را از آن خود کرد. این بازیکن در اولین تجربه اش در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل در هر سه دیدار تیم ملی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. جهانبخش مقابل نیجریه 12 دقیقه، در مصاف با آرژانتین 7 دقیقه و در دیدار با بوسنی 27 دقیقه بازی کرد تا آمار 46 دقیقه ای را به نام خود ثبت کند. حالا بعد از گذشت چهار سال، جهانبخش به یکی از بازیکنان با تجربه تیم ملی تبدیل شده است. سرعت خوب در انتقال توپ از دفاع به حمله و دقت بی نظیر در ارسال پاس، او را به شاه مهره کی روش در روسیه تبدیل کرده است.

آقای گل لیگ هلند در حال حاضر یکی از مهره های مهم کی روش در جام جهانی به شمار می رود. او همانطور که گفته شد با تجربه دومین حضورش در جام جهانی و 5 سال حضور موفق در فوتبال اروپا می تواند نقشی کلیدی را در سه بازی مرحله گروهی جام جهانی ایفا کند. او در روزهایی که ستاره هایی مثل سردار آزمون هنوز به فرم صددرصدی نرسیده اند می تواند امید اصلی تیم ملی در خط تهاجمی هم باشد.

جهانبخش همانقدر که از نظر فنی شرایط خوبی دارد از نظر شخصیتی نیز تبدیل به یکی از بازیکنان دوست داشتنی شده که رابطه بسیار خوبی با دیگر همبازیان و دوستداران فوتبال دارد. او به واسطه حضورش در لیگ های معتبر اروپایی از سطح بالایی برخوردار است و به نظر کارشناسان، جهانبخش یک کلاس بالاتر از فوتبال ایران بازی می کند.

علیرضا جهانبخش در آخرین مصاحبه اش عنوان کرد: همه بازیکنانی که در جام جهانی بازی می کنند با کیفیت هستند اما ماهم کیفیت خودمان را داریم و می خواهیم از حیثیت خودمان و فوتبال ایران دفاع کنیم. از مردم ایران می خواهم تا برای ما انرژی مثبت بفرستند، به همه آنها سلام می کنم و از همه آنها می خواهم برای ما دعا کنند تا از پرچم ایران دفاع کنیم و بتوانیم با بازی خوب برابر این حریفان قدرتمند روسفیدشان کنیم.

601

کد خبر: 952776

وب گردی

وب گردی