محمدحسنی: محفل شعری با رهبرمعظم انقلاب بازتاب غیر قابل وصفی دارد

یک شاعر معاصر با اشاره به اینکه محفل شعرا با رهبر معظم انقلاب بازتاب غیر قابل وصفی دارد، گفت: ایشان به تمامی زوایای واژه ها آگاهی دارد و در روند رشد شعرا تاثیر مثبت دارد.

هادی محمدحسنی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره محفل سالیانه شعرا با رهبر انقلاب، اظهار کرد: شعر تاثیرگذارترین هنر بشر است و مقام معظم رهبری از شعر به عنوان وسیله ای یاد می کنند که در میدان های جنگ نرم می توان از آن استفاده کرد و در آخرین مرتبه ای که در حضورشان بودم از علاقه وافرشان به شعر و اختصاص بودجه ای مختص به این مقوله سخنرانی کردند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در همه زمینه بخصوص شعر و ادبیات متخصص هستند، افزود: حساسیت ایشان بر شعر از جهت تاثیرگذاری این مقوله بر اندیشه ها نشات می گیرد البته منظورشان، اشعار دارای معنا و مفهوم است، نه شعرهای سطحی که اخیرا باب شده و متاسفانه مخاطب نیز دارد.

محمدحسنی ادامه داد: شعری که در حضور مقام معظم رهبری خوانده می شود باید جان مایه ادبی محکمی داشته باشد در شان مجلس ایشان خوانده شود البته در انتخاب شعر از سوی شعرا و دوستان حوزه هنری وسواس زیادی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به تمامی زوایای واژه ها آگاهی دارد و با نکته سنجی اشکال و یا امتیاز شعر را همان لحظه ذکر می کنند.

این شاعر با بیان اینکه محفل شعری با رهبری بازتاب غیر قابل وصفی دارد، اظهار کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب به طور کلی بازتاب دارد در این میان تفاوتی ندارد که چه افرادی باشند و هر یک از افراد و اقشار در دیدار با رهبری در جامعه برجسته می شوند.

وی درباره جریان سازی ادبی این دیدارها، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در هدایت هر یک از شاعران و خط دهی جریان فکری شان موثر است البته رشد هر یک شعرا به قدرت بیان و استعدد هنری خودشان بستگی دارد و در سال های اخیر تنوع اشعار و کیفیت برگزاری جلسه تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است.

502

کد خبر: 952852

وب گردی

وب گردی