علی ضیا: دوست دارم با لوتار ماتئوس و دکتر روحانی مصاحبه کنم

مجری برنامه «بعضیا»، گفت: آرزوی شخصی من این است که بطور معمول رئیس جمهورها در برنامه های تلویزیونی اجتماعی حاضر شوند و بتوانم با آن ها مصاحبه کنم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سیدعلی ضیا، مجری و گوینده که کار خود را با نوشتن یک آیتم طنز در رادیو جوان آغاز کرد، بعد از ظهر یکی از روزهای بهار، میهمان خبرگزاری ایسکانیوز شد.

وی متولد 26 شهریور ماه 1364 در کاشان است و از ابتدای کار خود تاکنون در برنامه های رادیویی بسیاری مانند «شب های آفتابی»، «زیر نور ماه»، «یک + یک»، «آخرشه»، «توپ» و «نفس عمیق» اجرا داشته است.

این مجری جوان کار خود در تلویزیون را با اجرا در برنامه «گزینه جوان» آغاز کرد و پس از شناخته شدن توانایی هایش اجرای برنامه های متنوعی از جمله «فرمول یک»، «ویتامین ۳»، «بعضیا»، «ماه عسل» و « تحویل سال نو» را در کارنامه کاری خود دارد.

ضیا فارغ التحصیل کارشناسی رشته مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد واحد کاشان است که توانست در ابتدای دهه ۹۰ به عنوان پدیده اجراهای تلویزیونی لقب گیرد که البته گاهی ورزش دوستی و بخصوص پرسپولیسی بودنش او را وارد حواشی هم کرده است.

علی ضیا در این گفت و گو از هر آنچه که دوست دارد در آینده انجام دهد تا نظرش درباره اوضاع اقتصادی امروز جامعه را بازگو کرد که در ادامه از نظرتان می گذرد.

** آقای ضیا برنامه های بسیاری ساخته و اجرا کرده اید، از این میان خودتان به کدام برنامه بیشتر علاقه دارید؟

برنامه «بعضیا» که مدتی پیش از تلویزیون پخش می شد، برنامه ایده آل من بود که متأسفانه با تغییر مدیر شبکه سه سیما دیگر پخش نمی شود

برنامه «بعضیا» که مدتی پیش از تلویزیون پخش می شد، برنامه ایده آل من بود که متأسفانه با تغییر مدیر شبکه سه سیما دیگر پخش نمی شود. این برنامه از نظر نوع گفت و گو، فرم و حتی دکورش برایم بسیار جذاب بود، از سوی دیگر این برنامه را با فکر و برنامه ریزی ساختیم به همین دلیل امیدوارم فرصت تکرار این اتفاق بازهم پیش آید.

** آیا تاکنون برنامه ورزشی اجرا کرده اید؟ تجربه اجرای برنامه های ورزشی را چگونه می دانید؟

بله تجربه اجرای یک برنامه طنز ورزشی را داشته ام اما سواد بسیاری درخصوص ورزش ندارم اما اگر یک زمان قصد اجرای برنامه ورزشی داشته باشم، باید وقت بسیاری بگذارم تا اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آورم.

** شما یک پرسپولیسی تمام عیار هستید، اگر روزی در حین اجرای برنامه ورزشی تیم مورد علاقه تان باخته باشد، چه عکس العملی نشان می دهید؟

چند وقت گذشته در صفحه اجتماعی یکی از دوستان استقلالی یک ویدئویی را دیدم که به سال 90 یا 91 مربوط می شد. هنگام اجرای این برنامه پرسپولیس چند باخت متوالی داشت به همین دلیل از تیم مورد علاقه ام انتقاد کردم که نشان دهنده آزادی فکرم در برنامه تلویزیونی است. اتفاقا معتقدم اگر از چیزهایی که دوست دارید انتقاد کنید، بستر نقد و گفت و گو در جامعه فراهم می شود. بطور مثال اگر افرادی که روزی طرفدار یک حزب و گروه بودند، به رفتارهای گروه خودشان انتقاد کنند بسیار جذاب تر می شود و همه متوجه می شوند که انصاف بیشتری در این نقد وجود دارد.

** آقای ضیا با توجه به اینکه تجربه اجرا در حوزه های مختلف را دارید، دوست دارید بیشتر در کدام حوزه فعالیت کنید؟

بیشترین علاقه ام به اجرا و برنامه سازی در حوزه اجتماعی است.

** اگر بخواهید روزی برنامه ای بین المللی را اجرا کنید، ترجیح می دهید چه برنامه ای باشد و چگونه اجرا شود؟

از ابتدای شروع کارم همیشه به این فکر می کردم که ما در کشورمان همه چیز حتی نت و فیلم بین المللی داریم اما در حوزه اجرا در عرصه جهانی فعالیتی انجام نداده ایم. امیدوارم که خداوند به دستانم توانی دهد که بتوانم با عملی کردن صحبت هایم، فاصله میان دهان و دستم را کم کنم.

** اگر بتوانید اجرای بین المللی انجام دهید، سبک خاصی را برای الگو در نظر دارید؟

اولین روز که به عرصه اجرا پا گذاشتم، یک الگویی را در ذهن خودم در نظر گرفتم که براساس آن الگو اجرا می کردم اما در حال حاضر به این موضوع فکر می کنم که یک سری از صحبت ها را خودم کم و زیاد کنم. فکر می کنم داشتن الگو در زمینه اجرا کار خوبی است چرا که الگو به مسیریابی شما کمک می کند تا پس از انتخاب مسیر اصلی با خلاقیت شخصی تغییرات کوچک یا بزرگی را ایجاد کنید.

** آقای ضیا از میان گفت و گوهایی که تاکنون داشتید، کدام برایتان از همه جذاب تر بود؟

مصاحبه با آقای کفاشیان برایم بسیار جالب بود.

** از میان افرادی که فرصت گفت و گو با آنها برایتان پیش نیامده، دوست دارید با چه کسی مصاحبه کنید؟

آرزوی شخصی من این است که بطور معمول رییس جمهورها در برنامه های تلویزیونی اجتماعی حاضر شوند، تلاش کردیم که شب عید بتوانیم با رییس جمهور مصاحبه داشته باشیم. روحانی بصورت شخصی پذیرفت که یک گفت و گوی اجتماعی و فارغ از مسائل سیاسی و اقتصادی صحبت کند تا ما وجه ای دیگر از دکتر روحانی را به مردم نشان دهیم. برنامه شب عید انجام نشد اما مشکلات اجتماعی همیشه وجود دارد بنابراین امیدوارم بتوانیم این اتفاق مهم را به زودی انجام دهیم. بسیار جالب است که رئیس جمهوران درباره موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی صحبت کنند و مردم وجه دیگری از شخصیت چنین فرد سیاسی را هم ببینند. امید دارم که فضای گفت و گو به این صورت بوجود می آید. البته قبل تر هم آقای رشیدپور و شهیدی فر این کار را انجام داده اند که هردویشان هم خط شکن هستند و در نهایت امیدوارم راه برای ما جوانان هم مهیا شود.

** آقای ضیا از میان شخصیت های مطرح بین المللی دوست دارید با چه کسی مصاحبه کنید؟

یک بازیکن به نام لوتارماتئوس در آلمان و بایرمونیخ زندگی می کرد که سابقه بیشترین بازی در جام جهانی را هم دارد، وقتی نوجوان بودم بقدری این بازیکن را دوست داشتم که پوسترهایش را هم به دیوار اتاقم می زدم. دوست دارم روزی بتوانم با ماتئوس مصاحبه کنم.

** آقای ضیا درباره دلار و فضای مجازی صحبت می کنید؟

با وجود اینکه بارها از سمت خانواده و اطرافیانم برای خرید دلار ترغیب شدم اما هیچ وقت اقدام نکردم. احتمال می دهم که اگر برای داشتن دلار تلاش می کردم، به راحتی این شی را بدست می آوردم. امیدوارم این فضایی که به ناامیدی جوانان منجر می شود، به زودی از بین رود.

قیمت دلار من را به یاد صحبت آقای واعظی وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات می اندازد که می گفت «مردم زیاد به سفرخارج می روند، نروند!» چشم !!! به سفر خارجی نمی رویم!

قیمت دلار من را به یاد صحبت آقای واعظی وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات می اندازد که می گفت «مردم زیاد به سفرخارج می روند، نروند!» چشم !!! به سفر خارجی نمی رویم!

در مورد فضای مجازی هم باید بگویم که نباید نسبت به عملکرد هرچیز جدیدی که به جامعه وارد می شود، دچار اشتباه شویم. یادم می آید که مردم با ویدئو هم که تازه به ایران آمده بود، مشکل داشتند.

** آقای ضیا شما فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستید؟

بله با افتخار در این دانشگاه تحصیل کرده ام.

** به نظرتان این دانشگاه در ارتقای سطح فرهنگ و دانش در جامعه چقدر تأثیر داشته است؟

در حال حاضر 5 و نیم میلیون نفر از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده اند. از سوی دیگر حدود 2 میلیون دانشجو هم در حال تحصیل در این دانشگاه هستند. همین آمارها نشان می دهد که نقش دانشگاه آزاد در جامعه چقدر است.

**لطفا در آخر نظرتان را درباره راه اندازی رسانه تصویری اینترنتی خبرگزاری ایسکانیوز بیان کنید؟

در راه اندازی رسانه تصویری کیفیت اهیمت بسیاری دارد، هرچیز نو و تازه که ایجاد شود باید کیفیت داشته باشد. این نگاهی است که مقام معظم رهبری هم امسال تأکید ویژه ای به آن داشته اند که باید از اجناس با کیفیت ایرانی حمایت کنیم. رسانه تصویری هم از این قاعده مستثنی نیست و می تواند در جهت رفع نیاز مخاطبان حرکت کند.

از: نازنین میرزایی

503

کد خبر: 952859

وب گردی

وب گردی