سرمایه گذاری 242 شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی

242مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: شرکت خارجی در منطقه آزاد انزلی 146 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی امروز گفت : این منطقه به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور و نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت با بهره گیری از مزایا و معافیت های قانونی فرصتی مناسب برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران خارجی است بطوریکه با تکمیل زیر ساخت های نظیر بنر کاسپین علاوه بر افزایش مشارکت و سرمایه گذاری موجب رونق اقتصاد کشور نیز می شود.


مسرور با اشاره به افزایش جذب و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد انزلی افزود : در حال حاضر 242 شرکت خارجی در این منطقه 146 میلیون دلار سرمایه گذاری و هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد کرده است.


وی مهم ترین تاثیر ورود سرمایه گذاران خارجی را رونق اقتصاد ، انتقال تکنولوژی و افزایش فرصت های شغلی دانست و بیان کرد : منطقه آزاد انزلی در مسیر کریدور بین المللی نوستراک قرار دارد و با اتصال این منطقه به راه آهن سراسری کالاهای تولیدی در این محدوده با بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف کشور و بنادر کشور های حاشیه خزر ارسال خواهد شد.

آقای ژاکوبس ای سی ولز مدیرعامل هلندی کنسرسیوم سرمایه گذاری در حوزه بندر و کشتی سازی هم در خصوص دلایل سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی گفت : بزرگترین بندر ایران در دریای خزر در این منطقه در حال ساخت است و با توجه به نزدیکی این بندر کاسپین به کشور های حاشیه خزر و اینکه انزلی به عنوان دروازه اروپا فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران هلندی است که می توانند در زمینه ساخت اسکله و شیپ یارد سرمایه گذاری کند.


مدیرعامل شرکت چینی واروم گروپ هم منطقه آزاد را برای سرمایه گذاران خارجی ایمن دانست و خاطرنشان کرد : شرکت واروم گروپ به عنوان سومین شرکت تولید کننده لوازم الکتریکی ضد انفجار در جهان از سال 88 منطقه آزاد انزلی را برای تولید و صادرات محصولات به کشورهای حاشیه خزر انتخاب کرده است.


آقای بایو یو ژانگ افزود : قوانین حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه کمک می کند تا علاوه بر تولید و صادرات محصولات فرصت های شغلی زیادی برای جوانان ایجاد شود.


آقای جیان فان مدیرعامل شرکت ایران یونگ چین اولین تولید کننده سیلندر چاپ در کشور هم قوانین مناطق آزاد را برای ورود و مشارکت سرمایه گذاران خارجی بسیار موثر دانست.

سرمایه گذار ترکیه ای هم که در دو پروژه گردشگری در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری کرده است هم گفت : 6 سال است که در ایران سرمایه گذاری کرده ام و پس از دو سال تحقیقات منطقه آزاد انزلی را هم برای سرمایه گذاری انتخاب کردم.


آقای جونیت آلپگوون افزود : این منطقه علاوه بر حوزه صنعت در حوزه گردشگری نیز فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری است بطوریکه در دو پروژه بزرگترین مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان ایران 30 میلیون یورو و ساخت یک هتل 5 ستاره 25 میلیون یورو سرمایه گذاری مستقیم انجام داده ام.


طبق برنامه ششم توسعه ، کشور نیازمند جذب 65 میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی است که 30 میلیارد دلار به صورت فاینانس ، 20 میلیارد دلار مشارکت و 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خواهد بود.


مناطق آزاد بستری مناسب برای پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی محسوب می شود بطوریکه با ورود سرمایه گذار خارجی علاوه بر رشد تولید ناخالص ملی تکنولوژی های جدید نیز به کشور وارد می شود.

900

کد خبر: 952873

وب گردی

وب گردی