معصومیت از دست رفته/ رد پای سند 2030 در اتفاق مدرسه غرب تهران

اگر جرمی در مدرسه یا هر جای دیگر اتفاق افتاد باید بدون فوت وقت و هیچگونه ملاحظه ای و بدون آنکه در نظر گرفته شود متخلف وابسته به چه شخصی یا جناحی است برخورد قضایی شدید با حداکثر مجازات انجام شود و پس از اعمال قانون در حدی که به حریم های اخلاقی جامعه خدشه وارد نشود موضوع منعکس شود.

به گزارش ایسکانیور،امروز اگر اتفاق بدی در کشور رخ می دهد شبکه های مجازی در انعکاس آن در ابعاد گسترده آستین ها را بالا می زنند و روی هرخبر تحلیل ها و تفسیر های مختلفی می کنند و با برداشت های عجیب و غریب و نگرش های متنوع ادعاهای کارشناسانه می کنند.نفس انتشار یک خبر در شبکه مجازی با این ابعاد و شاخ و برگ های کذایی و نسبت دادن فرد متخلف به یک چهره سر شناس معنا و دلیل دارد وگرنه اتفاقات خوب هم وجود دارد اما بازتابی به این گستردگی ندارد.

بی تردید کسی که دچار تخلف آن هم از نوع اخلاقی اش می شود باید مورد پاسخگویی مناسب قرار گیرد اما آیا با نگرش اسلامی، اخبار و مخصوصا مسائلی که ابعاد اخلاقی دارد باید منتشر شود تا ما ادعا کنیم که با کار خلاف برخورد شده است؟

مردم باید اطمینان پیدا کنند که با متخلف برخورد می شود تا کسی جرات نکند به حریم اخلاقی مردم تجاوز کند یعنی انعکاس بازدارندگی از جرم، اما جرم را به ماهو جرم در جامعه اشاعه ندهیم شاخ و برگ دادن به یک جرم و ایجاد حس نا امنی و تشویش اذهان، منافع سیاسی ،گروهی و حزبی چه کسانی را حفظ می کند؟ آیا تاکنون به مردم تفهیم شده است که با اتفاقات بد برخورد مناسب صورت می گیرد؟ برخوردی که بازتابش درس عبرتی باشد برای افرادی که قصد تعرض به حریم خصوصی دیگران را دارند.

انتشار اخباری که صحت و سقم آن به درستی مشخص و معلوم نشده است مسئله تجاوز به حریم خصوصی را برای مردم عادی می کند و امر قبیح تبدیل به امری عادی می شود به طوری که کسانی که حتی در خلوت خودشان به آن موضوع فکر نمی کنند را وادار به توجه به موضوع می کند.

چندی پیش معصومه ابتکار در مورد حمایت از کودکان آزار دیده گفته بود: ما در قبال چنین آسیب هایی که به کودکان ما لطمات جبران ناپذیری می زند و کودک در تمام عمر تحت تاثیر آن قرار می گیرد مسئول هستیم و یک مسئولیت مشترک اجتماعی داریم و هیچ کس نمی تواند بااطلاع از چنین مساله ای بی تفاوت باشد و اگر جایی از کودک آزاری اطلاع پیدا کردیم و با مراجع مربوطه و اورژانس اجتماعی (123)تماس نگرفتیم حتما در آن جرم به نوعی شریک و سهیم هستیم.

برای خواندن این گزارش اینجا را بخوانید.

در طول مذاکرات سند 2030 نقش حیاتی خانواده در رسیدن به آرمان های توسعه مغفول مانده است و به نقش حفاظتی خانواده در این برنامه با اصرار کشورهایی که حامی مردان و زنان دوجنسیتی و تراجنسیتی بودند به معنی نقش سنتی آن حذف شد.

در سند نهایی ،گنگی و ابهامات در واژه خانواده مناقشه برانگیز و در جهت تضعیف خانواده استفاده شده است cse به منظور برانگیختن تمایلات جنسی کودکان بخش مهم این سند است که به عنوان آموزش جامع جنسیتی یکی از بزرگترین تعدی ها به سلامتی و معصومیت کودکان است .

این آموزش ها که امروزه به شکل های مختلف به صورت علنی و غیر علنی در کشور ما دیده می شود آموزش جنسی سنتی که رقتار جنسی نرمال و سالم را می آموزد را به سمت مطالب صریح و بی پرده برای ترویج رفتار های جنسی پرخطر، بی قاعده تغییر هنجار های جنسی به کودکان می کشاند و به کودکان می آموزد چگونه از هر راهی می توانند به لذت برسند.

منتقدان چه می گویند ؟

تربیت جنسی کودکان با تاکید بر توانمند سازی خانواده ها میسر است​

زهرا آیت اللهی ، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: از آنجا که یکی از مباحث سند 2030 آموزش­ های جنسی بود در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته شد تا شورای عالی سیاست­ های آموزش جنسی را آماده و تصویب کند.

آیت اللهی با اشاره به اینکه محتوای آموزش‌های جنسی در گروه‌های پنجگانه بر حسب شرایط سنی متفاوت خواهد بود گفت: در کودکی عمده مسئولیت آموزش و تربیت جنسی بر عهده والدین همجنس(پدر به پسر و مادر به دختر) خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: کلیه آموزش‌ها در دوره‌های پنج‌گانه به تناسب جنس و به تفکیک فضاهای آموزشی برای پسر و دختر و توسط مربیان همجنس انجام می گیرد.

وی افزود: در همه آموزش‌ها و مشاوره‌های جنسی شیوه رعایت عفاف و حفظ حیامورد تاکید قرار دارد و آموزش خانواده برای این منظور در اولویت قرار دارد.

آیت اللهی گفت: تربیت جنسی کودکان با تاکید بر توانمند سازی خانواده ها و آموزش ها از اهداف تدوین سند سیاست های ساماندهی تربیت و آموزش های جنسی در کشور است و وحدت رویه بین دستگاه ها ، برنامه ریزی و آموزش ها باید مورد توجه قرار گیرد.

خانواده ها مسئولیت تربیت جنسی فرزندان را به دیگران نسپارند

مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوزگفت: نقش خانواده در تربیت جنسی کودکان بسیار مهم است و این مسئولیت را نباید به فرد دیگری واگذار کرد.

وی با تاکید بر توانمند سازی خانواده ها در تربیت جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان گفت: خانواده باید توانایی آموزشی و انتقال صحیح موضوع های مربوط به مسائل جنسی به فرزندان خود را داشته باشند و به آموزش سلامت دوران بلوغ اهمیت بدهد.

اصلانی با اشاره به اینکه آموزش ها باید توسط اولیاء به کودکان داده شود و نه مربیان گفت: گاهی افراد تا مرحله بزرگسالی از لحاظ عاطفی و روانی با موانعی روبه رو می شوند برای اینکه بتوانیم تحولات روحی و روانی افراد تا زمان ازدواج را مدیریت کنیم باید آموزش در یک مسیر کنترل شده باشد.

وی گفت: افراد در آستانه ازدواج باید از لحاظ آموزه های جنسی مشاوره ببینند تا بتوانند این آموزش را به کودکان خود منتقل کنند و همه آموزش ها و مشاوره های جنسی باید بر اساس شیوه های رعایت عفاف و حیا آموزش داده شود و حیای افراد در آموزش نباید از بین برود.

برای خواندن مطالب بیشتر اینجا را بخوانید.

رد پای سند 2030 درجنایت مدرسه ای در غرب تهران

دکتر انیسه خزعلی رئیس سابق دانشگاه الزهرا در باره موضوع اخیر دانش آموزان تهرانی گفت: این موضوع عملا ابزار سند 2030 است که قصد دارد با حیازدایی در جامعه به اهداف خود برسد.

رییس سابق دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: اتفاقی که برای دانش آموزان در مدرسه ای در غرب تهران افتاد از ابزار سند 2030 است و به طرح شارون اسلاتر بر می گردد. وقتی این سند عملا بر آموزش صریح و بی پرده تاکید دارد و این مسایل را عادی جلوه می دهد و مخالفان اجرای آن را عقده ای خطاب می کند مشخص است که این اتفاقات هم خواهد افتاد.

خزعلی تاکید کرد: وقتی اشاعه اخبار در خدمت بازی های سیاسی و ایدیولوزیک، قرار می گیرد حریم امن مردم شکسته می شود و فضاهای اجتماعی ،فرهنگی و اخلاقی جامعه آلوده می شود.

دستور رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده دانش آموزان

در همین زمینه رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند.

متن دستور آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:

رئیس کل محترم دادگستری استان تهران

در خصوص گزارش واصله در رابطه با حادثه تکان دهنده و تاسف بار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده‌های محترم را فراهم نموده است و با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.

نمایندگان مجلس چه گفتند؟

نمایندگان مجلس در جلسه امروز طی تذکراتی خواستار بررسی سریع تر حادثه‌ آموزش و پرورش منطقه 2 تهران شدند که در همین راستا رییس مجلس کمیسیون آموزش را مامور پیگیری این موضوع کرد.

حاجی دلیگانی: حادثه مدرسه غرب تهران نتیجه اجرای سند ۲۰۳۰ است

امروز حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و با اشاره به پیگیری بحث سند 2030 در مجلس گفت: دولت اعلام کرد که اجرای این سند لغو شده اما اعلام شده که در برخی مدارس این سند اجرا شده که نمونه‌ای از آن در مدرسه‌ای در غرب تهران بروز کرد که حادثه اخیر ثمره اجرای سند 2030 است.

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون آموزش پیگیر موضوع اتفاق ناگوار در مدرسه غرب تهران شدند.

در ادامه جلسه علنی امروز علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری دستور شب گذشته مقام معظم رهبری به قوه قضائیه برای رسیدگی به حادثه اخیر در منطقه دو آموزش و پرورش، گفت: قوه قضائیه باید برخورد لازم را با کسانی که معاون پرورشی را تضعیف کرده و کسانی که بحث 2030 را ترویج کردند انجام دهد.

میرزاده: باید مانع از بی اعتمادی مردم به آموزش و پرورش شویم

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست علنی امروز در تذکر ماده 208 آئین نامه داخلی مجلس گفت: در یکی از مدارس غیرانتفاعی اتفاقی رخ داده که روز گذشته کمیسیون آموزش مجلس جلسه ای را با حضور همه مسئولان مربوطه وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح حادثه رخ داده در یکی از مدارس غیرانتفاعی تهران گفت: در این حادثه موضوع در رابطه با فرد 26 ساله ای که معلم نیست و به صورت قراردادی مدتی با این مدرسه همکاری داشته مطرح است، نوع جرم این فرد در حد پخش یک فیلم غیراخلاقی به حدود 5 الی 6 دانش آموز بوده است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش پس از مطلع شدن برخوردهای لازم را انجام می دهد و این فرد به مراجع قضایی معرفی می‌شود و مدیر مدرسه نیز عزل شده است.

میرزاده ادامه داد: در جلسه روز گذشته تصمیم گرفته شد که این موضوع به شورای نظارت بر مدارس غیرانتفاعی کشور در وزارت آموزش و پرورش اعلام شود تا سریعا پرونده انحلال این مدرسه بسته شود زیرا در فصل ثبت نام و امتحانات دانش آموزان هستیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه فرهنگیان و آموزش و پرورش بیش از یک میلیون نفر هستند که نباید تحت الشعاع این حادثه قرار گیرند همچنین باید مانع از بی اعتمادی مردم به آموزش و پرورش شویم.

دکتر لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون آموزش این موضوع را پیگیری کند.

بر اساس این گزارش احمد سالک، محمد وحدتی و ولی داداشی نیز در تذکرات کتبی به وزیر آموزش و پرورش خواستار صدور دستور رسیدگی فوری و برخورد قانونی با افراد خاطی در این حادثه شدند.

کواکبیان: باید التیامی بر احساسات جریحه دار مردم باشیم

بر همین اساس مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در منطقه دو آموزش و پرورش تهران حادثه دلخراشی رخ داده که لازم است ریاست مجلس به کمیسیون آموزش و پرورش ماموریت ویژه ای بدهد تا التیامی بر احساسات جریحه دار مردم باشد.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید پیگیر موضوع باشد، قوه قضائیه نیز دستوراتی را در این زمینه صادر کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه رخ داده مسئله مهمی است و نباید در مدارس شاهد این مسائل باشیم.

آیا می دانید که؟

لهستان کشوری بود که با مخالفت با سند 2030 و تفاسیر جدید برای واژه های موجود در پیشبرد حقوق جنسی مقاومت نشان داد و با صدور بیانیه ای سازمان ملل را در این موضوع به عقب نشینی واداشت و اعلام کرد به هر نوع تفسیری از بهداشت و حقوق جنسی در اسناد بین المللی مخالفت خواهد کرد.

در پرونده جدید کودک آزای چند روز اخیر به بخشی از دغدغه های اجتماعی جامعه تبدیل شده است رد پایی از این اسناد به صورت غیر محسوس وجود دارد و هشدارهایی که مخالفان این سند در جهت فرو پاشی بنیان خانواده و ارزش ها پیش بینی می کردند وجود دارد.

و در پایان آیه ای در سوره مبارکه نور تاکید می کند که مسایل اخلاقی سوء نباید منتشر شود و فقط باید توسط اهل قانون برخورد شود و در بوق و کرنا کردن آن مسئولیت های سنگینی در دنیا و آخرت دارد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 952875

وب گردی

وب گردی