زهرا آیت اللهی:  تربیت جنسی کودکان با تاکید بر توانمند سازی خانواده ها میسر است

زهرا آیت اللهی ، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: سند 2030 پس از انتخابات در خرداد 96 در دستور جلسه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

زهرا آیت اللهی ،رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: از آنجا که یکی از مباحث سند 2030 آموزش­ های جنسی بود در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته شد تا شورای عالی سیاست­ های آموزش جنسی را آماده و تصویب کند.

آیت اللهی با اشاره به اینکه محتوای آموزش‌های جنسی در گروه‌های پنجگانه بر حسب شرایط سنی متفاوت خواهد بود گفت: در کودکی عمده مسئولیت آموزش و تربیت جنسی بر عهده والدین همجنس(پدر به پسر و مادر به دختر) خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: کلیه آموزش‌ها در دوره‌های پنج‌گانه به تناسب جنس و به تفکیک فضاهای آموزشی برای پسر و دختر و توسط مربیان همجنس انجام می گیرد.

وی افزود: در همه آموزش‌ها و مشاوره‌های جنسی شیوه رعایت عفاف و حفظ حیامورد تاکید قرار دارد و آموزش خانواده برای این منظور در اولویت قرار دارد.

آیت اللهی گفت: تربیت جنسی کودکان با تاکید بر توانمند سازی خانواده ها و آموزش ها از اهداف تدوین سند سیاست های ساماندهی تربیت و آموزش های جنسی در کشور است و وحدت رویه بین دستگاه ها ، برنامه ریزی و آموزش ها باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است دو روز پیش یکی از مسئولان دبیرستان پسرانه مقطع متوسطه اول واقع در یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه 2 تهران، با اذیت و آزار جنسی گروهی از دانش آموزان، باعث اعتراض شدید و شکایت پدر و مادر این بچه ها شده بود.

705

کد خبر: 952963

وب گردی

وب گردی