برای افزایش کیفیت آموزشی باید در اعضای هیات علمی بازنگری شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: برای افزایش کیفیت آموزشی باید در اعضای هیات علمی بازنگری شود و دانشگاه ها بر اساس ظرفیت موجود دانشجو بپذیرند.

دکتر سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد مطرح کرد: آنچه که بنظر من در بهبود کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند مهم و تاثیرگذار باشد این است که ما باید در اعضای هیات علمی، اساتید و بخصوص اساتید مدعو یک بازنگری انجام دهیم.

قاضی مغربی درباره دلایل کاهش کیفیت آموزشی واحد ها گفت: دانشگاه ها باید بر اساس اعضای هیات علمی، تعداد کادر دانشگاه، امکانات و منابع موجود دانشجو بپذیرند اما متاسفانه پذیرش دانشجو در سنوات گذشته در واحد های مختلف بر اساس ارتباط گیری ها و پیگیری ها بوده است. همچنین اساتیدی که به عنوان مهمان می آیند معمولا برای دانشجو کمتر از اعضای هیات علمی وقت و انرژی می گذارند هرچند که بعضی از اساتید مدعو عملکرد بهتری نسبت به اعضای هیات علمی دارند.

او ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر یک توزیع نامناسبی را بین واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد مشاهده می کنیم برای مثال واحدی را داریم که به اندازه کافی هیات علمی ندارد اما تعداد بسیار زیادی دانشجو را در یک رشته پذیرفته است و از طرفی واحدی وجود دارد که از هیات علمی خوبی برخودار است اما تعداد دانشجو های آن بسیار کم می باشد و این موضوع باعث کاهش کیفیت آموزشی در واحد ها شده است.

قاضی مغربی درمورد راهکار های افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اولین کاری که باید انجام شود این است که واحد ها مطابق با نیروی انسانی ،اعضای هیات علمی ،وضعیت فضای آموزشی، تعداد آزمایشگاه ها، تجهیزات و کارگاه ها دانشجو بپذیرند. اعضای هیات علمی در دوره های بازآموزی نسبت به فرایند های جدید اموزشی و استفاده از امکانات آموزشی نوین به صورت جدی آگاه شوند، دوره ببینند و توانمند گردند.

او افزود: ما باید بتوانیم از روش های نوین آمورشی در دنیا بهره مند شویم هم چنین از اساتید مجرب کشور های دیگر استفاده کنیم و از آن ها دعوت کنیم تا دوره هایی را برای اعضای هیات علمی و اساتید ما برگزار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در پایان متذکر شد: ما برنامه های مختلفی برای افزایش کیفیت آموزشی در واحد یادگار امام(ره) از جمله پایش اساتید مدعو در تابستان داریم و به همکاری با این اساتید بر اساس سابقه و فعالیت هایی که در ترم گذشته داشته اند، ادامه خواهیم داد.

203

کد خبر: 952989

وب گردی

وب گردی