خانواده ها مسئولیت تربیت جنسی فرزندان  را به دیگران نسپارند

مینو اصلانی بر توانمندسازی خانواده ها در تربیت جنسی نوجوانان و جوانان و آموزش حفظ سلامت در دوران بلوغ و خویشتن داری توسط والدین تاکید کرد.

مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: نقش خانواده در تربیت جنسی کودکان بسیار مهم است و این مسئولیت را نباید به فرد دیگری واگذار کرد.

وی با تاکید بر توانمند سازی خانواده ها در تربیت جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان گفت: خانواده باید توانایی آموزشی و انتقال صحیح موضوع های مربوط به مسائل جنسی به فرزندان خود را داشته باشند و به آموزش سلامت دوران بلوغ اهمیت بدهد.

اصلانی با اشاره به اینکه آموزش ها باید توسط اولیاء به کودکان داده شود و نه مربیان گفت: گاهی افراد تا مرحله بزرگسالی از لحاظ عاطفی و روانی با موانعی روبه رو می شوند برای اینکه بتوانیم تحولات روحی و روانی افراد تا زمان ازدواج را مدیریت کنیم باید آموزش در یک مسیر کنترل شده باشد.

وی گفت: افراد در آستانه ازدواج باید از لحاظ آموزه های جنسی مشاوره ببینند تا بتوانند این آموزش را به کودکان خود منتقل کنند و همه آموزش ها و مشاوره های جنسی باید بر اساس شیوه های رعایت عفاف و حیا آموزش داده شود و حیای افراد در آموزش نباید از بین برود.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 953002

وب گردی

وب گردی