توجه تشریفاتی به مردم در فرهنگ انقلابی معنا ندارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به مردم در فرهنگ انقلابی به معنای توجه تشریفاتی نیست در حالی که بسیاری دم از مردم داری می زنند اما نگاه تشریفاتی دارند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سعادت این کشور در گرو عمل مسئولان به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری است، چنانچه از سخنان این دو بزرگوار زاویه گرفتند، خود و نیز کشور را دچار مشکل خواهند کرد.

آیت الله رئیسی افزود: اقتضا می کند قالب سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمران و آبادانی شهر و دیار آویزه گوش باشد.

وی بیان کرد: حیات امام به جسم ایشان نیست بلکه میراث گران بهایی همچون انقلاب، مقصود و راه امام نشان از حیات جاودانه دارد و هیچ گاه در عالم راه و مقصد امام به این اندازه رونق نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله مهمان نواز در طول عمر خود در بین مردم حضور داشتند، تصریح کرد: این فقیه بزرگوار همیشه تاکید داشتند، مسئولان نسبت به گره گشایی کار مردم، مشکلات مستمندان و فقرا و خواسته های مردم توجه داشته باشند.

توجه تشریفاتی به مردم در فرهنگ انقلابی معنا ندارد

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: توجه به مردم در فرهنگ انقلابی به معنای توجه تشریفاتی نیست در حالی که بسیاری دم از مردم داری می زنند اما نگاه تشریفاتی دارند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: نگاه واقعی به مردم را در زندگی حضرت علی (ع) باید دید چرا که همیشه در کنار مردم و مستمندان حضور داشتند، از این رو مسئولان ما به مردم داری این امام بزرگوار و کرامت فرزندشان امام حسن(ع) توجه کنند.

وی گفت: برخی کرامت را به معنای بخشش، بزرگی و بزرگواری می پندارند درحالی که کرامت برای انسان کریم در پرتو عبودیت حضرت حق معنا پیدا می کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: تمامی انسان ها از کرامت ذاتی برخور دارند اما کرامت اکتسابی تنها شامل حال افرادی می شود که اهل دلدادگی به خدا، دارای روح بلند و ملکوتی، اهل سجود، اهل علم و دانش، دنبال کسب بصیرت، جلوه های ربانی از سخن، عمل و کردار نمایان و مجاهد فی سبیل الله باشند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: درعالم افراد بخشنده بسیار وجود دارد اما کسی که برای خداوند بخشندگی کند، کریم است.

وی گفت: همچنین افرادی که قرب زیادی پیدا می کنند، اهل بخشش مال در راه خدا، بخشش جان در راه خداوند و اهل بخشش آبروی بنده خدا می شوند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمامی شهدا، پیش از آنکه به مقام شهادت نائل آیند ابتدا به مقام کرامت رسیدند.

901

کد خبر: 953018

وب گردی

وب گردی