نماینده اتحادیه اروپا در واشنگتن: خروج آمریکا از برجام، مانعی برای  ائتلاف علیه ایران  است

نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا معقتد است خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران، ایجاد ائتلاف بین المللی در موضوعات دیگر در خصوص ایران را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دیوید سولیوان نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه اعلام کرد: یکی از دلایل مخالفت شدید ما با تصمیم آمریکا در خصوص خروج از توافق هسته ای با ایران آن است که در آینده هماهنگی در دیگر مسائل با آمریکا دچار پیچیدگی می شود.

این دیپلمات بلند پایه اروپایی افزود: نتیجه تصمیم عجولانه آمریکا پیچیده شدن و سخت شدن ائتلافات بین المللی در خصوص قضایای دیگر در آینده است.

در همین خصوص دیروز کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی پیشین اتحادیه اروپا در سخنان خود در کنفرانسی در مرکز وودرو ویلسون واشنگتن اعلام کرد: دلیل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را نمی فهمد. وی صراحتاً گفت:من منطق آمریکا را درک نمی‌کنم.

پیش از این در 21 می وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود لیست خواسته های دوازده گانه آمریکا از ایران را پس از خروج این کشور از توافق هسته ای با ایران اعلام کرد. پمپئو با وجود خروج آمریکا از این توافق از ایران خواست از تمام قوانین و الزامات توافق هسته ای پیروی کند. آمریکا همچنین بر خواسته های دیگر خود مربوط به سیاست های داخلی و منطقه ای ایران تاکید دارد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود اعلام کرد: اگر ایران به خواسته های آمریکا عمل نکند به مقابله با ایران ادامه خواهد داد حتی اگر منجر به استفاده از گزینه نظامی شود.

کد خبر: 953082

وب گردی

وب گردی