تاسیس آکادمی «موت کورت حقوق فضا» در کشور

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ریزی برای تاسیس آکادمی «موت کورت» حقوق فضا (شبیه سازی دیوان کیفری بین‌المللی) در راستای توسعه حقوق فضا در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی شبیه سازی دیوان بین المللی دادگستری (موت کورت حقوق فضا) با حضور اساتید، دانشجویان و متخصصان حقوق فضا در سازمان فضایی ایران، اظهار داشت: حوزه روابط بین الملل جزو اولویت های مهم و جدی در برنامه های سازمان فضایی ایران است که با دو هدف اصلی در حال پیگیری است.

وی این هدف را حضور حداکثری و فعال در مجامع بین المللی در راستای تحقق منافع جمهوری اسلامی ایران و نیز افزایش تعاملات و همکاری های بین المللی و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان مجامع و سازمان های بین المللی در جهت توسعه تعاملات علمی و فناوری، عنوان کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: فعال سازی کارگروه حقوق و دیپلماسی فضایی، تدوین قانون ملی فضایی، حمایت از ایجاد رشته حقوق فضا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و حمایت از برگزاری مسابقات موت کورت حقوق فضا در قالب دور ملی، منطقه ای و بین المللی، بخشی از برنامه های سازمان فضایی ایران در این حوزه بوده است.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: تلاش خواهد شد تا با افزایش همکاری ها با دانشگاهها، مراکز علمی و تحقیقاتی گامی موثر در جهت توسعه حقوق فضا در کشور برداشته شود و شاهد تاسیس «آکادمی موت کورت حقوق فضا» باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا، سازمان فضایی ایران علاقه‌مند است تا سطح تعاملات و همکاری های خود را با مراکز علمی و دانشگاهها افزایش داده تا نسبت به تدوین سرفصل های برنامه حقوق فضا اقدام شود.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به زحمات و تلاش های تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات «موت کورت حقوق فضا» اظهار امیدواری کرد که در سال های آتی این موفقیت ها تداوم داشته و منجر به دستاوردهای ارزنده ای برای ایران اسلامی شود.

201

کد خبر: 953105

وب گردی

وب گردی