انفجار اوضاع در غزه حتمی است

کارشناس مرکز الشرق الاوسط معتقد است بحران اقتصادی و انسانی غزه در حدی است که هر لحظه امکان انفجار این منطقه وجود دارد و باید برای بهبود اوضاع در این منطقه تلاش کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، با متشنج شدن اخیر اوضاع در مرزهای غزه نگاه ‌ها به سوی وضعیت بحرانی این منطقه جلب شده است که بر اساس آن مرکز پژوهش های الشرق الاوسط واشنگتن اعلام کرد وضعیت در این منطقه دیر یا زود به سوی انفجار خواهد رفت.

دنیس روس کارشناس این مرکز در گفتگو با روسیا الیوم اعلام کرد: هم اکنون حل مشکلات اقتصادی غزه برای جلوگیری از انفجار در این منطقه ضروری است.

روس ادامه داد: در نوار غزه جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر در مساحتی ۳۶۰ کیلومتر مربعی زندگی می کنند، مساحتی به اندازه دیترویت آمریکا، چنانچه حدود ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز در اردوگاه های پناهجویان زندگی می کنند، آنها احساس می‌کنند در زندان هستند و ورود خروج به غزه بسیار مشکل است.

این کارشناس تاکید کرد نوار غزه نیاز به سرمایه گذاری های فراوان دارد چرا که اوضاع در آنجا بسیار بحرانی است، اهالی غزه روزانه تنها از چهار ساعت برق برخوردار هستند و ۹۶ درصد آب موجود در این منطقه قابلیت شرب ندارد زیرا برق مورد نیاز برای راه اندازی ایستگاه های تصفیه آب وجود ندارد، میانگین بیکاری به ۴۴ درصد در سال جاری رسیده است در حالی ۶۰ درصد از مجموعه بیکاران در فاصله سنی ۱۵ تا ۲۹ سال هستند.

وی هشدار داد: هنگامی که مردم غزه در چنین وضعیتی به سر می برند نباید از تجمع آنان در مناطق مرزی برای عبور از دیوار مرزی با اسرائیل تعجب کنیم.

روس ادامه داد: زمان معالجه اوضاع اقتصادی غزه فرا رسیده است دیر یا زود این شرایط به حد انفجار خواهد رسید و از نظر انسانی می ‌بایست مشکلات منطقه حل شود.

وی افزود: اوضاع اقتصادی هولناک در غزه خیالی نیست بلکه این واقعیت است و باید فوراً آن را معالجه کرد.

کد خبر: 953128

وب گردی

وب گردی