هشدار اسد به آمریکا

رییس جمهور آمریکا با هشدار به آمریکا در مورد ترک سوریه اعلام کرد که واشنگتن باید از آن چه در عراق بر سر آمریکایی ها آمد درس بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، بشار اسد رییس جمهوری سوریه اعلام کرد با پیشروی های ارتش و شکست تروریست ها دشمنان سوریه و هم پیمانان آمریکایی آن ها به دنبال طولانی کردن زمان جنگ هستند.

اسد گفت:"پس از آزادسازی حلب و دیر الزور و اکنون دمشق ، آمریکا برگ برنده هایش را که مهم ترین آن جبهه النصره بود؛ از دست داده است.

وی تاکید کرد با هر پیشروی ارتش سوریه، دشمنان سوریه و مخالفانش در غرب به فرماندهی آمریکا تلاش می کنند زمان پایان جنگ را طولانی تر کنند. پس از بر ملا شدن این رسوایی و اینکه اطمینان حاصل شد جبهه النصره بخشی از شبکه القاعده است آمریکا به دنبال برگ برنده دیگری است که آن هم نیروهای ( کردی ) سوریه دموکراتیک هستند. با نیروهای (کردی ) سوریه دموکراتیک با دو گزینه یکی از طریق مذاکرات و دیگری از طریق توسل به زور رفتار خواهد شد. مناطقی را که در کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است خواه آمریکایی ها در این مناطق حضور داشته باشند یا حضور نداشته باشند آزاد خواهیم کرد.

رئیس جمهوری سوریه خاطر نشان کرد اسرائیل احساس ترس و هراس می کند چرا که عزیزترینهای خود در سوریه یعنی جبهه النصره و داعش را از دست داده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرد بر خلاف اظهارات اسرائیل، نیروهای ایرانی در سوریه نیستند فقط مستشاران نظامی ایران در سوریه حضور دارند. ما در آستانه درگیری مستقیم بین نیروهای روسی و آمریکایی بودیم اما به لطف خردورزی روسیه و نه آمریکا از این درگیری عبور کردیم .
وی افزود: هر عملیات موفق، هر پیروزی، هر منطقه آزاد شده ما را به پایان مناقشه نزدیک می کند، من همواره می گویم که بدون دخالت خارجی، ما کمتر از یک سال برای پایان دادن به این مناقشه نیاز داشتیم.

رئیس جمهور سوریه گفت تنها گزینه متوقف کردن حملات هوایی اسرائیل ، بهبود پدافندهای هوایی ماست و این کاری است که انجام می دهیم.

وی افزود عراق و سوریه از یکدیگر مستثنی نیستند بلکه ملتهای ما دیگر حضور خارجی را در این منطقه نمی پذیرند.

کد خبر: 953130

وب گردی

وب گردی