کمک رژیم صهیونیستی به هسته ای شدن عربستان

سعودی ها و رژیم صهیونیستی از دیرباز چون دوستان قدیمی سعی در همراهی یکدیگر داشته اند اکنون این مشارکت تا فروختن اطلاعات هسته ای به عربستان پیش رفته است.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور در گزارشی اعلام کرد که غربی ها بر این باورند که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با فروختن اطلاعات هسته ای به عربستان این کشور را در پروسه هسته ای شدن یاری دهد.
در این گزارش آمده است: پایگاه اینترنتی عربی 21 این خبر را منتشر کرده است. به گفته آمی دور اون (که یک نویسنده اسرائیلی است) چنین اطلاعاتی سبب ارائه قابلیت های مرتبط با تسلیحات هسته ای به دولت ریاض می شود.

دور اون در مقاله ای در پایگاه اینترنتی نیوز وان نوشت: عربستان سعودی دیگر تمایل خود را برای در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای پنهان نمی کند.
با این حال، ژنرال آموس یادلین رئیس سابق دفتر اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سعودی ها برای در اختیار داشتن قابلیت های هسته ای منتظر نخواهند ماند.

او ادعا کرد: "آنها به پاکستان خواهند رفت و هر چه را که می خواهند به دست می آورند."
اون تصریح کرد: "می توان این گونه فرض کرد که اسرائیل ممکن است ابتکار عمل پیشبرد تلاش های عربستان سعودی را برای دست یابی به تسلیحات هسته ای در دست بگیرد و با توجه به روابط رو به رشد عربستان سعودی و اسرائیل، تل آویو اجازه نمی دهد این موضوع تنها به پاکستان واگذار شود."

کد خبر: 953153

وب گردی

وب گردی