صادرات نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه کم شد

بر اساس برآوردهای یک موسسه ردگیری تانکرها، صادرات نفت ایران در ماه می اندکی کاهش یافته است. این ارزیابی نشان می دهد تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم خریداران نفت ایران به کاهش واردات نفت از این کشور منجر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، برآوردهای موسسه سوئیسی پترولجستیکس در عین حال نشان می دهد که خریداران نفت ایران عجله ای برای کاهش خرید نفت از این کشور ندارند. تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران 180 روز دیگر اجرایی خواهد شد و مشتریان ایران در این مدت فرصت دارند جایگزین های دیگری برای تامین نفت مورد نیاز خود بیابند.

دانیل گربر، مدیر موسسه پترولجستیکس گفت: «میزان صادرات نفت ایران نسبت به رقم های بالای ثبت شده در ماه آوریل بیش از 100 هزار بشکه کاهش یافته، اما فعلا نشانه ای از توقف جمعی خرید نفت از ایران نیست.»

عرضه و تقاضا در بخش های بزرگی از بازار نفت چندان شفاف نیست و موسسه پترولجستیکس از جمله موسساتی است که با ردگیری حرکت نفتکش ها و دیگر شیوه ها، میزان عرضه نفت کشورهای عضو اوپک را برآورد می کند.

این موسسه مستقر در ژنو، میزان دقیق صادرات نفت ایران در ماه می یا ماه آوریل را اعلام نکرده است.

ایران گفته، در ماه آوریل روزانه 2.6 میلیون بشکه نفت صادر کرده که بیشترین میزان از زمان لغو تحریم ها در ژانویه 2016 بوده است.

آمارهای کشتیرانی رویترز هم نشان می دهد میزان صادرات نفت ایران از زمان اعلام تصمیم ترامپ حدود 100 هزار بشکه کاهش یاتفه و در ماه می به حدود 2.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

پترولجستیکس گفته، میزان کلی صادرات نفت ایران در ماه می نسبت به ماه های اخیر همچنان بالا بوده و شرکت های اروپایی همچنان در حال خرید نفت از ایران هستند.

گربر افزود: «در حقیقت میزان صادرات در ماه می بسیار بالاتر از متوسط 12 ماه گذشته بوده زیرا در این ماه پالایشگاه های اروپایی همچنان خرید نفت از ایران را ادامه داده اند.»

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 953211

وب گردی

وب گردی