شروع جنگ تجاری آمریکا با اروپا

دولت آمریکا با افزایش تعرفه بر آهن و فولاد وارداتی از اروپا جنگ تجاری با این منطقه را شروع کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، ویلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا امروز جمعه گفت: «از نیمه شب امشب (پنج‌شنبه، به وقت واشنگتن) افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم برای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال خواهد شد.»

در همین حال کارشناسان در مورد آغاز یک جنگ تجاری در جهان که می‌تواند تهدیدی برای رشد اقتصادی جهان باشد، هشدار داده‌اند اما ترامپ در واکنش به این هشدارها و برنامه اقدام‌ متقابل شرکای تجاری آمریکا اعلام کرده که در صورت شکل گیری جنگ تجاری کشورش حتما پیروز خواهد شد.

در نخستین واکنش به این خبر، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اعمال افزایش تعرفه آمریکا غیر قابل قبول است. امروز روز بدی برای دنیای تجارت است. ما از منافع اروپا دفاع خواهیم کرد.»

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه تاکید کرد که اروپا در برابر این اقدام، روش «مقابله به مثل» را در پیش خواهد گرفت و در طی ساعات آینده این اقدامات به صورت علنی اعلام خواهد شد. اما وزیر بازرگانی آمریکا پیش از واکنش اروپا گفته بود که حتی اگر اروپا تصمیم به مقابله به مثل بگیرد، این اقدامات تاثیر خاصی بر روی اقتصاد آمریکا نخواهد گذاشت.

کد خبر: 953214

وب گردی

وب گردی