۸۱ هزار بارنامه دیروز صادر شد/ تعامل و همکاری مناسب کامیون‌داران با دولت

معاون وزیر راه وشهرسازی با قدردانی از تعامل و همکاری مناسب کامیون‌داران با دولت از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های باربری خبر داد وگفت:یکشنبه آینده نشست بعدی با نمایندگان کامیون‌داران برگزار و درباره مکانیسم توزیع بار تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: دیروز بیش از 81 هزار بارنامه صادر شد که نشان می‌دهد رانندگان (کامیون‌داران) همکاری خیلی خوب در این زمینه داشته‌اند.

او با قدردانی از همکاری رانندگان یادآور شد:‌ در اولین نشست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با نمایندگان کامیون‌داران، موارد و نقطه نظرات رانندگان به صورت مشروح بیان شد. شاخص‌ترین خواسته رانندگان در رابطه با کرایه و همچنین کنترل شرکت‌هایی است که بارنامه صادر می‌کنند.

حسن نیا با بیان این‌که این شرکت‌ها دارای مجوز بوده و رابط بین صاحب کالا و راننده هستند، تصریح کرد: سازمان راهداری به دنبال شفاف‌سازی پرداخت‌ها از صاحب کالا به راننده است و در این رابطه باید فرآیند تعریف می‌شود تا شابه‌های احتمالی برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دغدغه تامین قطعات و اقلام مورد نیاز کامیون‌داران، گفت: یکی دیگر از خواسته‌های کامیون‌داران زیان‌آور بودن شغل رانندگی است که این مسئله نیازمند مصوبه مجلس است.

حسن‌نیا با اشاره به این‌که حقوق و بیمه تامین اجتماعی از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه با نمایندگان کامیون‌داران بود، اظهار کرد: رانندگان در رابطه با مکانیسم توزیع بار نقطه نظراتی داشتند که در این پروسه در برخی جاها اعمال نفوذ می‌شود.

او ادامه داد: یکشنبه هفته آینده نشست بعدی را با نمایندگان کامیون‌داران داریم و درباره مکانیسم توزیع بار تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

حسن نیا با تاکید بر این‌که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وظیف دارد در راستای احقاق حقوق رانندگان برای حرکت به سمت عدالت اقدام کند، تصریح کرد:‌ با حضور نمایند ستاد سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای و حضور نمایندگان مختلف دست اندرکاران (رانندگان، شرکت‌ها و...) کارگروه نظارت بر عملکرد شرکت‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور با همکاری قشر زحمت‌کش رانندگان روی داده است، گفت: خوشبختانه دولت، حاکمیت و اصناف به تعامل خوبی برای حل مشکل کامیون‌داران رسیده‌اند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 953235

وب گردی

وب گردی