پالایشگاه شازند پس از تعمیرات اساسی موفقیت‌آمیز به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با بیان اینکه این پالایشگاه با تمام ظرفیت در حال بهره برداری است، از پایان فاز نخست تعمیرات اساسی با موفقیت و بدون کوچکترین حادثه خبر داد و گفت: اکنون میزان تولیدبنزین پالایشگاه به روزانه ۱۶.۵ میلیون لیتر بنزین یورو۴ رسیده درحالی که پیش از آن بطور متوسط روزانه ٨ تا ١٢ میلیون لیتر بنزین بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علیرضا امین افزود: از ٢٩ فروردین امسال تعمیرات اساسی ۵ واحد عملیاتی این شرکت آغاز شد و در کمتر از یک ماه به پایان رسید.

او با اشاره به اینکه واحدهای تقطیر، گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، کاهش گرانروی و تصفیه نفت سفید در فاز اول تعمیر اساسی شده اند، گفت: مدت زمان تعمیرات اساسی هرکدام از واحدها به ترتیب ٢٧ روز، ١٩ روز، ٢١ روز، ٢٦ روز و ٢٣ روز بوده است که در برخی واحدها بی‌سابقه است.

امین با اشاره به اینکه آخرین تعمیرات اساسی پالایشگاه سال ٩٢ انجام شده بود، بکارگیری پیمانکار و نیروهای بومی در روند این تعمیرات را یک ویژگی مهم دانست و گفت: ٨٠ درصد از نیروهایی که در تعمیرات اساسی پالایشگاه فعالیت داشتند از شهرستان شازند جذب و پس از انجام مصاحبه و گذراندن آموزش و دوره ایمنی (HSE) بکار گرفته شدند.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی‌(ره) شازند تعداد نفرات فعال در تعمیرات اساسی بهاره را ۱۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲ فاز دیگر از تعمیرات اساسی امسال انجام می‌شود که در هر فاز ۴ تا ۶ واحد دیگر تعمیر اساسی خواهند شد تا همه واحدهای این پالایشگاه امسال تعمیرات اساسی (Overhaul) شوند.

علیرضا امین با تاکید بر اینکه هم اکنون همه واحدهای پالایشگاه در سرویس و در ظرفیت کامل تولید هستند، افزود: علاوه بر انجام تعمیرات در امنیت کامل، بدون حادثه و بهره گیری از نیروهای بومی، انجام تعمیرات اساسی ۵ واحد عملیاتی بطور همزمان یکی از ویژگی های مهم این تعمیرات به شمار می رود.

402

کد خبر: 953249

وب گردی

وب گردی