بروجردی: سیاست آمریکا ایجاد ضربه به اقتصاد ایران بود/  احتمال مذاکره مجدد با آمریکا صفر است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احتمال مذاکره مجدد با آمریکا در زمینه برجام صفر است و به هیچ عنوان این اقدام را در دستور کار خود قرار نمی دهیم.

علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به تاثیر خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد کشور گفت: خروج آمریکا از برجام به عنوان تخلف آشکاری تلقی می شود که برخلاف تمام قوانین بین المللی عمل کرد.

او در ادامه بیان کرد: سیاست آمریکا، ایجاد ضربه به اقتصاد ایران است و تصور می کند که قادر به ایجاد زمینه برای تغییر سیاست های ایران از طریق وارد کردن ضربه به اقتصاد ایران است.

بروجردی اظهار داشت: آمریکا تصور بسیار غلطی دارد که می تواند سیاست ایران را تغییر و به اقتصاد ایران ضربه وارد کند زیرا ایران طی 40 سال گذشته پیوسته مورد تحریم آمریکا قرار داشت و براساس بررسی های انجام شده راه حل های لازم برای مدیریت تحریم و نیز فشارهای اقتصادی آمریکا را پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا با توجه به سیاست هایی که در پیش گرفته به هیچ عنوان راه به جایی نخواهند برد، گفت: از لحاظ روانی خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد کشور، بازار ارز و دیگر بازارها تاثیرگذار خواهد بود اما اینکه آمریکا بتواند از طریق این زمینه ها به اهداف خود برسد تصور بسیار غلطی است که در حال حاضر آمریکا به آن فکر می کند.

او به تاثیر خروج آمریکا از برجام بر تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از راه های مقابله با تحریم، اتکا به توانمندی های د اخلی است، بنابراین به طور حتم این موضوع بر حمایت از تولید کالای ایرانی تاثیر مثبت خواهد داشت تا ضمن تقویت سیاست راهبردی مقام معظم رهبری و توانایی های ملی، وابستگی ایران به بیگانگان را کاهش دهیم.

بروجردی در پایان نسبت به برخی از اظهارنظرها مبنی بر احتمال مذاکره مجدد با آمریکا واکنش نشان داد و گفت: احتمال مذاکره مجدد با آمریکا در زمینه برجام صفر است و به هیچ عنوان این اقدام را در دستور کار خود قرار نمی دهیم بلکه تمام تلاش خود را جهت تقویت کشور ایران به کار خواهیم گرفت.

401

کد خبر: 953270

وب گردی

وب گردی