مسئولان به مطالبات صنفی مردم توجه کنند

امام جمعه تبریز با اشاره به اعتصاب کامیون داران تبریزی گفت: مسئولان به مطالبات صنفی مردم توجه کنند.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه ‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایتمدار تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ابراز داشت: هفته آینده راهپیمایی روز جهانی قدس را در پیش داریم که با حضور خود و درک صحیح از زمان در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد تا پاسخ محکم به یاوه ‌گویی ‌ها بدهیم.

وی سپس با بیان اینکه سالگرد رحلت امام راحل را نیز در هفته آتی درپیش داریم، ابراز داشت: برگزاری باشکوه برنامه های این روز نیز ضروری است.

آل هاشم در خصوص رحلت امام خمینی(ره) گفت: دشمنان معتقد بودند تا امام هست کاری نمی‌توان با انقلاب کرد و منتظر رحلت ایشان بودند ولی اعضای مجلس برگان رهبری بعد از ۲۴ ساعت از رحلت امام، با انتخاب بجا و شایسته آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب دشمنان را ناامید کردند.

امام جمعه تبریز همچنین افزود: مجلس خبرگان رهبری آرزوی دشمنان را نقش برآب کردند.

وی سپس اظهار داشت: امروز انقلاب با همان صلابت و قدرت و اقتدار امام توسط رهبر معظم انقلاب هدایت می ‌شود.

انتقاد از تشریفات اضافی در مجالس ختم

آل هاشم با انتقاد از تشریفات اضافی در مجالس ختم و ترحیم گفت: به جای پر کردن مساجد در مراسم ختم از دسته گل، می ‌توان به فقرا کمک کرد چراکه گل هیچ فایده‌ای به حال تازه درگذشته ندارد.

امام جمعه تبریز همچنین گفت: می‌توان با حذف برخی فرهنگ‌های غلط کمک حال فقرا شد، برای مثال هزینه‌های سنگین مراسم ختم مانند گل، ناهار و شام را می‌توان جایگزین کارهای خیر کرد.

وی دفاع از شرافت اسلام و اظهار همدردی با مستضعفان عالم را از دیگر ویژگی‌های شاخص رهبر کبیر انقلاب برشمرد و توضیح داد: ایشان در زمان تسخیر لانه جاسوسی رفتار ماندگاری را از خود به نمایش گذاشتند و همواره بر سیاست نه شرقی و نه غربی پایبند بودند؛ تلاش‌های امام برای ایجاد اتحاد علیه رژیم صهیونیستی در ذهن‌ها ماندگار ماند.

وی همچنین افزود: در روزهای آتی شب‌های قدر را خواهیم داشت که از جمله مهم‌ترین شب‌های سال است که قرآن در این شب نازل شده و باارزش‌تر از تمام ماه‌های سال است.

آل هاشم ادامه داد: باید با شب زنده‌ داری و عبادت مخصوص این شب ‌ها بهره کافی از آن را ببریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به برگزاری جشن گلریزان در تبریز اشاره کرد و گفت: این مراسم شامگاه دیروز با حضور خیران زیادی برگزار شد که آنها به زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند و باعث آزادی تعداد زیادی از آنها شدند.

مسئولان به مطالبات صنفی مردم توجه کنند

وی همچنین با اشاره به اعتصاب کامیون داران تبریزی گفت: مسئولان به مطالبات صنفی مردم توجه کنند.

آل هاشم گفت: چنانچه به خواسته ‌های اقشار مختلف صنفی به موقع‌ رسیدگی شود با چنین مسایلی روبرو نمی ‌شویم. با رسیدگی به این موضوع شرایط عادی شده است ولی آن چیزی که مهم است این بود که چرا به خواسته صنفی اقشار مردم به موقع رسیدگی نمی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم.

وی گفت: کامیونداران معترض اجازه سوء استفاده به معاندان را ندادند.

کد خبر: 953277

وب گردی

وب گردی