به ازای هر ۳.۵ ازدواج یک طلاق در کشور رخ می دهد

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در حال حاضر قوانینی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر پس از ازدواج بنا به هر دلیلی جدایی صورت گرفت، فرد نامه ای را برای حذف نام فرد دیگر از شناسنامه به ثبت احوال ارسال می کند. متاسفانه هم اکنون افراد پس از طلاق در محیط های مختلف دچار آسیب های اجتماعی متعددی می شوند.

به گزارش ایسکانیوز یحیی کمالی پور در خصوص انتقادها به حذف عنوان طلاق از شناسنامه،در حال حاضر به ازای هر ۳.۵ ازدواج یک طلاق در کشور رخ می دهد.

وی افزود: برای حل این مشکل باید توضیحات ناشی از طلاق را حذف شود، اما دفاتر اسناد رسمی مکلف می شوند که در هنگام ازدواج استعلام لازم را برای تشخیص سابقه ازدواج و طلاق فرد انجام دهند، بنابراین در این شرایط همه مسائل در خصوص ازدواج و طلاق فرد مشخص می شود.

کمالی پور با بیان اینکه حذف عنوان طلاق از شناسنامه فرد فریبکاری نیست، تصریح کرد: واقعه ازدواج ثبت نخواهد شد، مگر اینکه استعلام لازم از ثبت احوال اخذ شود، بنابراین حذف طلاق نه تنها هیچ مشکلی ایجاد نمی کند؛ بلکه یک جامعه را از سرخوردگی نجات می دهد؛ به عنوان مثال نگاه های نا مناسبی به یک زن مطلقه درمحل کار، اجتماع و حتی درمحیط خانه می شود، ضمن اینکه متاسفانه تعداد افزاد مطلقه درجامعه بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۳.۵ ازدواج یک طلاق رخ می دهد، گفت: حتی درطی چند ماه گذشته میزان طلاق و ازدواج تا حدودی برابر بود، بنابراین با توجه به اینکه افزایش مشکلات در زندگی مشترک یکی از موضوعات اساسی جامعه است؛ باید دغدغه های مورد نظر را با حذف عنوان طلاق از دوش زوجین برداشته شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید براینکه اثرات مثبت حذف طلاق ازمعایب آن بیشتراست، افزود: در حال حاضر قوانین مطلقی در این حوزه وجود نداشته و باید اثرگذاری قوانین جدید را با قوانین گذشته بررسی کرد، بنابراین طرح حذف عنوان طلاق می تواند در جامعه موثر واقع شود.

مهر

700

کد خبر: 953298

وب گردی

وب گردی