شرط اساسی احیاء تالاب هامون از نگاه معاون استاندار سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرط اول و اساسی احیاء تالاب هامون و رفع مشکلات زیست محیطی منطقه سیستان ورود آب به تالاب است.

به گزارش ایسکانیوز، باقر کُرد معاون استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی پیرامون ریزگردها و مسائل زیست محیطی حوزه سیستان اظهار داشت: مسأله تامین آب مورد نیاز تالاب هامون بایستی با نگاه کارشناسی و از طریق دیپلماسی پیگیری شود.

وی افزود: مردم منطقه سیستان سال‌هاست با فقر، بیکاری و مشکلات تنفسی ناشی از گرد و غبار حاصل از خشکسالی‌های پی در پی منطقه و خشک شدن بستر تالاب هامون دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای رفع بحران خشکسالی و کمبود آب در سیستان، تشکیل کارگروه ملی نجات تالاب هامون مشابه اقدامات دولت در دریاچه ارومیه را انتظار داریم.

کُرد خاطرنشان کرد: دشت سیستان با 15 هزار و 197 کیلومتر مربع مساحت سه کانون بحران ریزگرد فعال در حد فاصل شیله – تاسوکی، نیاتک و جزینک دارد که در حال حاضر دو کانون نیاتک و جزینک با توجه به تمرکز جمعیتی این دوکانون در اولویت توجه و برنامه ریزی قرار دارند .

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شرط اول و اساسی احیاء تالاب هامون و رفع مشکلات زیست محیطی منطقه سیستان ورود آب به تالاب است.

وی ادامه داد: اقدامات علمی و استفاده از تکنولوژی هم اهمیت ویژه‌ای دارد و در این راستا دانشگاه زابل با ثبت ذخیره گاه زیست کره تالاب هامون قدم‌های مثبت و جهانی برداشته است.

901/900

کد خبر: 953325

وب گردی

وب گردی