توریست درمانی 2 برابر توریست تفریحی ارز به کشور می آورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: هر فرد که به عنوان توریست درمانی وارد کشور شود دو برابر توریست تفریحی به کشور ارز خواهد آورد.این موضوع منجر به بهبود ارتباط بین المللی ما خواهد شد همچنین می تواند رونقی برای ساختار بهداشت درمانی، موسسات درمانی کشور ما محسوب شود.

دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره جایگاه توریست درمانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توریست درمانی یک صنعت است و باید به عنوان یک صنعت و بیزینس به آن نگریست.

وی ادامه داد: توریست درمانی ابعاد بزرگی دارد، یک بیماری که میخواهد برای انجام امور درمانی خود از کشور مبدا به کشور مقصد برود، دسترسی ها و اطلاعات خود را بر اساس آرزوها و نیات خود انتخاب می کند اما کشور ما در زمینه توریست درمانی استثنایی است برای اینکه هزینه های تمام شده ما در بخش درمان ،نسبت به بسیاری از کشورها رقم کمتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در نتیجه استقبال برای آمدن به کشور ما بسیار است در حال حاضر توریست درمانی در بسیاری از شهرهای کشور مانند مشهد، تبریز، اردبیل، یزد به طور پراکنده وجود دارد به نظرم من رفت و آمد این افراد باید نظام مند باشد یعنی شرکت هایی با استفاده از سیستم های مخصوص خود، این افراد را به کشور انتقال دهد و آن ها را بیمه کند.

وی اضافه کرد: اگر بیماری دچار عوارض شود و نیازمند رفت و آمد به کشور پس از درمان باشد، باید پشتیبانی آن ها از لحاظ بیمه به صورت قانونی باشد تا بتوانیم آن ها را به کشور منتقل کرده و درمان کنیم. این افراد می توانند پس ازدرمان از آثار باستانی کشورمان بازدید کنند.

دکتر ابطحی افزود: هر فرد که به عنوان توریست درمانی وارد کشور شود دو برابر توریست تفریحی به کشور ارز خواهد آورد.این موضوع منجر به بهبود ارتباط بین المللی ما خواهد شد همچنین می تواند رونقی برای ساختار بهداشت درمانی، موسسات درمانی ما محسوب شود.

وی بیان کرد: همه باید برای ایجاد یک ساختار قانونی در این زمینه تلاش کنند. در حال حاضر افرادی بدون ضابطه برای درمان به کشور می آیند و پس از درمان از کشور خارج می شوند، این رفت و آمدها باید قانونمند شود و دستگاه های اجرائی زیادی باید در این کار مشارکت داشته باشند که از جمله آن می توان به صدور گذرنامه، وزارت کشور، وزارت بهداشت و درمان و غیره اشاره شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در این زمینه باید سازمانی تشکیل شود که بتوانند از تمامی امورات توریست هایی که برای درمانی به کشور می آیند، پیشتیانی کنند نه اینکه فقط امور مربوط به درمان این افراد را انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور کلی کشور ما در زمینه توریست درمانی شرایط مساعدی دارد، این امکانات در کل کشور به خصوص شهرهایی در کنار مرزها هستند، بیشتر است.

201

کد خبر: 953331

وب گردی

وب گردی