اشرف: اولین دوره اسلالوم به میزبانی ایران برگزار می‌شود

رئیس کمیته اسلالوم فدراسیون قایقرانی از قرار گرفتن مسابقات آسیایی رودخانه کرج به عنوان رقابت‌های رنکینگ فدراسیون جهانی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، کتایون اشرف در خصوص مسابقات اسلالوم قهرمانی آسیا جوانان و زیر 23 سال گفت: با بازدید و تایید ساکچای رئیس کمیته اسلالوم کنفدراسیون قایقرانی آسیا، رودخانه کرج در استان البرز میزبان اولین دوره این مسابقات شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های لازم و با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه و فدراسیون قایقرانی ایران با برگزاری این مسابقات و پیشنهاد ساکچای و تایید فدراسیون جهانی قایقرانی این مسابقات با عنوان رنکینگ فدراسیون جهانی و قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد.

اشرف افزود: این اولین بار است که یک مسابقه قاره ای با این شرایط برگزار می شود و نشان می دهد ما توانستیم اعتماد فدراسیون جهانی را با توجه به پتانسیل موجود و کسب استانداردهای لازم جلب کنیم.

رئیس کمیته اسلالوم در خصوص نحوه برگزار مسابقات تاکید کرد: با توجه به قرارگیری مسابقات در سایت فدراسیون جهانی و رسمیت یافتن آن، رقابت ها با حضور نماینده فدراسیون جهانی و ثبت رکورد ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد.

اشرف در خصوص اهمیت این مسابقات اظهار داشت: نتایج این مسابقه به صورت زنده بر روی سایت فدراسیون جهانی قایقرانی قرار خواهد گرفت و ICF تنها در خصوص مسابقاتی که از اهمیت بالا برخوردار هستند، این کار را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به تایید قایق ساخت ایران در مسابقات جهانی سال گذشته، ما در مسابقات قهرمانی آسیا از قایق ایرانی استفاده خواهیم کرد.

اشرف از برگزاری کمپ استعدادهای درخشان و توسعه و گسترش اسلالوم همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشورمان خبر داد و بیان کرد: ما میزبان این کمپ تحت نظر فدراسیون جهانی با حضور 20 مربی و ورزشکار از کشورهای مختلف آسیایی خواهیم بود.

وی در خصوص حضور تیم ایران در رقابت ها عنوان کرد: ما در هر دو بخش آقایان و بانوان و در مواد کایاک و کانو به صورت کامل شرکت خواهیم کرد.

اشرف خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با توجه به اعتماد فدراسیون جهانی میزبان خوبی برای اولین دوره مسابقات قهرمانی اسلالوم قهرمانی زیر 23 سال و جوانان آسیا باشیم.

مسابقات اسلالوم قهرمانی زیر 23 سال و جوانان آسیا 9 تا 12 مهرماه به میزبانی رودخانه کرج در استان البرز برگزار خواهد شد.

602

کد خبر: 953367

وب گردی

وب گردی