جزئیات ساخت دستگاه الکترو مایوگرافی در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات

دانشجوی دکترای رشته مهندسی پزشکی واحد علوم تحقیقات به تشریح جزئیات دستگاه الکترومایوگرافی پرداخت و گفت: هدف ما از ساخت این دستگاه این بوده است که بتوانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش از محصول الکترومایوگرافی بی سیم ظهر در واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد، دستگاهی که در مهندسی پزشکی، مهندسی ورزش مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند خستگی عضلات را رفع کند. بابک رضایی افشار دانشجوی دکترای رشته مهندسی پزشکی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات این دستگاه گفت: دستگاه الکترومایوگرافی که چند روز پیش در واحد علوم تحقیقات از آن رونمایی شد، نوعی نوار عضلانی است.

وی ادامه داد: زمانی که ما برای درمان های مرتبط با عضلات به کلینیک های فیزیوتراپی مراجعه می کنیم، در ابتدا یک نواری از عضلات ما می گیرند که مانند نوار قلب است،این نوار فعالیت عضلات را بررسی می کند.

دانشجوی دکترای رشته مهندسی پزشکی گفت: برای اینکه فعالیت عضلات بررسی شود نیازمند دستگاه های دقیقی هستیم چون سیگنال های عضلات خیلی ضعیف هستند یکسری دستگاه های بسیار دقیقی وجود دارد که این سیگنال را دریافت می کند.

وی اضافه کرد: اقدامی که ما در این زمینه انجام داده ایم این بود که در داخل کشور،این دستگاه را طراحی و موفق به ساخت آن شدیم به گونه ای که ویژگی های خاص سینگالی را به آن افزوده ایم. همچنین نویزها و آثار نامطلوبی که می تواند روی سیگنال ها تاثیر بگذارد را حذف کرده ایم.در نتیجه دستگاهی که به وجود آمده است هم از مشابه خارجی خود بهتر، ارزان تر و کوچگ تر است.

رضایی افشار افزود: به این ترتیب افرادی مانند مهندسان تربیت بدنی،مهندسی ورزش و مهندسی پزشکی همچنین افرادی که در کلینیک های فیزیوتراپی مشغول به کار هستند می توانند از این دستگاه برای بررسی عضلات استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ما دراین دستگاه یک ارزش افزوده زیادی ایجاد کرده ایم، هدف ما از ساخت این دستگاه این بوده است که بتوانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم. هر ساله تجهیزات الکتروفیزیولوژی به مبلغ بسیار زیادی به کشور وارد می شود، این موضوع بسیار مهم است که بتوانیم تجیزات الکتروفیزیولوژی را در داخل کشور تولید کنیم تا از خروج این مبلغ از کشور جلوگیری کنیم.

201

کد خبر: 953405

وب گردی

وب گردی