تداوم رایزنی ها برای مقابله با حضور ایران در سوریه

رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال فشار و رایزنی ها برای بیرون راندن نیروهای ایرانی از سوریه ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "بنیامین نتانیاهو" با "ولادیمیر پوتین" و همچنین"آویگدور لیبرمن" با "سرگئی شایکو" وزیر دفاع روسیه در تماس های تلفنی در خصوص التزام رژیم صهیونیستی به بقای اسد در مقابل خروج ایران از سوریه گفتگو کردند.

در جریان این گفتگوها مقامات روسی همسو با مقامات رژیم صهیونیستی بر خروج تدریجی نیروهای ایرانی از امتداد مرز 60 یا 70 کیلومتری مشرف بر بلندی های جولان تاکید دارند اگر چه مقامات اسراییلی این خروج را سریع و مستمر می خواهند. رژیم صهیونیستی این تهدیدات را سه جانبه و در مرز اردن ،جنوب درعا و 30 کیلومتری شمال عراق می داند.

بنیامین نتانیاهو با اشاره به رایزنی های سه جانبه با امانوئل مکرون و آنگلا مرکل، برای جلب موافقت سران اروپایی برای همسویی با روس ها ابراز داشت: "در مسیر درستی برای حذف تهدیدات ایران از سوریه قرار گرفته ایم."

به گزارش کانال ده تلویزیون فرانسه "مایربن شابات" مشاور امنیت داخلی اسراییل با تاکید بر فشار نظامی علیه استقرار نیروهای ایرانی در سوریه و نیز تلاش های حزب الله برای ساخت موشک، به همتای فرانسوی خود "فیلیپ آتان" ابراز داشت پس از جنگ داخلی سوریه با باقی ماندن بشار اسد بر مسند قدرت مشکلی ندارد تا زمانی که ایران و حزب الله سوریه را ترک کنند.

کد خبر: 953431

وب گردی

وب گردی