تئاتر کودکانه «گیسو طلا »آغاز به کار می کند

نمایش «گیسو طلا» به نویسندگی و کارگردانی بهاره میرزاپور از فردا  20 خرداد بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون، نمایش زنده عروسکی «گیسو طلا»، در قالب طرح «نسل نو» حمایت از استعدادهای جوان در خرداد و تیر 1397 برای کودکان اجرا می‌شود.

«گیسو طلا» ماجرای دختر بچه‌ی بازیگوش و دهن‌بینی‌ست که مرغی به نام پرحنا دارد. او به پیشنهاد یکی از اهالی تصمیم می‌گیرد برای پذیرایی از کدخدا مرغش را بپزد به این منظور راهی سفری می‌شود تا دستور پخت مرغ را از خاله‌اش بگیرد. در مسیر بازگشت به دلیل دهن‌بینی اتفاق‌های زیادی برایش می‌افتد و او متوجه اشتباهاتش می‌شود...

بر اساس این گزارش، راحله شمس‌آبادی، رامین مسیبی، نگین تقوی‌راد و بهاره میرزاپور به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در عین حال، یکتا مقدس‌فر دستیار کارگردان، سامان فرشیدنیا عروسک‌گردان، یاسر شیرزاد آهنگ‌ساز و مصطفی دارابی و یاسر انصاری‌شاد نوازندگان این نمایش هستند.

همچنین معصومه روستا طراحی عروسک، فاطمه زعفرانی طراحی لباس، محمدرضا شاملوفرد طراحی نور و امین‌رضا ملک‌محمودی مدیریت صحنه نمایش «گیسو طلا» را بر عهده دارند.

سامان فرشیدنیا، امین‌رضا ملک‌محمودی، محمدحسین قاسمی‌منفرد و امیرحسین پیرعلمی به عنوان عوامل صحنه با این نمایش همکاری می‌کنند.

«گیسو طلا» پیش‌تر، از چهارِ بخش سومین جشنواره‌ی تئاتر شهر جایزه‌ی برگزیده‌ی بهترین کارگردانی، بازیگری مرد، موسیقی و طراحی صحنه را دریافت کرده و در عین حال نامزد دریافت جایزه‌ی بخش‌های نمایش‌نامه‌نویسی، بازیگری زن و طراحی لباس این جشنواره بوده است.

این نمایش از یک‌شنبه 20 خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها، صبح‌ها ویژه مهدهای کودک و مدارس و بعدازظهرها ساعت 17:30 در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران اجرا خواهد شد.

502

کد خبر: 953446

وب گردی

وب گردی