شور و حماسه دانش آموزان  در روز قدس

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌های دانش‌آموزی روز قدس با هدف ایجاد روحیه نشاط، شور و حماسه در فضای دانش‌آموزی با محوریت دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش ایسکانیوز، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد به برنامه‌های دانش‌آموزی روز قدس اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دانش‌آموزی روز قدس با هدف ایجاد روحیه نشاط، شور و حماسه در فضای دانش‌آموزی با محوریت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، انسجام همه جانبه جبهه مسلمانان در مبارزه با رژیم صهیونیستی، افزایش سطح بصیرت دانش‌آموزان ، ایجاد میدانی جهت مبارزه با تروریسم و ایجاد بستر جهت تعامل و ارتباط دانش‌آموزان در سطح بین المللی با محوریت بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عنوان برنامه روز قدس «یک دریا مسلمان، جهان بی صهیونیسم» نام دارد، افزود: شعار ما در روز قدس، «اسرائیل بزرگترین تروریسم دنیاست» نام دارد.

علامتی به برگزاری تریبون آزاد در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان در روز قدس نمایشگاه و غرفه برپا می‌کنند و تریبون آزاد درباره تهدیدات تروریسم برگزار می‌شود؛ در این طرح خطاب به مسئولان بیان می‌شود که اسرائیل چه تهدیدی است و خطاب به مردم عنوان می‌شود که رسانه‌های خارجی چهره بزک کرده رژیم اشغالگر را نشان می‌دهند؛ به عبارت دیگر، رژیم اشغال‌گر را بزرگ‌ترین خطر برای دنیا عنوان می‌کنند.

وی در ادامه گفت: پویش دانش‌آموزی "تا نابودی صهیونیسم همچون حلقه‌های زنجیر در کنار هم هستیم" از برنامه‌های ماست که دانش‌آموزان مطالب و نقاشی‌هایی را در کف دست می‌نویسند و می‌کشند و در سراسر راهپیمایی به نمایش می‌گذارند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌ها را «سلفی سطل» عنوان کرد و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ در دیدار با هیأتی از مقامات یک کشور خارجی در مورد رژیم صهیونیستی فرمود «اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌‏ریختند او را سیل می‌‏برد»؛ بر این اساس دانش‌آموزان سطل‌های آبی را به راهپیمایی می‌برند و روی آن درباره روز قدس می‌نویسند و با آن سلفی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان از تمام فعالیت‌های خود عکس می‌گیرند و در سایت عقیل که مربوط به برنامه‌های روز قدس است و در اختیار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قرار دارد، بارگذاری می‌کنند.

علامتی از دیگر برنامه‌ها، فایل‌های صوتی با عنوان «جهان بدون مرز» را ذکر کرد و گفت: در این طرح، دانش‌آموزان در گروه‌های ۲ تا ۳ نفره با شکل و شمایل دانش‌آموزان فلسطینی، لبنانی و بحرینی در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و فایل صوتی به منظور گفت‌وگو با دوست فرضی خود در این کشورها ضبط و در سامانه عقیل بارگذاری می‌کنند.

وی به تشکیل غرفه‌های قصه‌خوانی با نام «قصه غصه» اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا دانش‌آموزان در قالب قصه‌خوانی برای سایر دانش‌آموزان در حاشیه راهپیمایی روز قدس درباره فلسطین و روز قدس صحبت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به طراحی و ساخت ماکت‌ هویت فلسطین برای راهپیمایی روز قدس به منظور آگاه‌سازی مردم نسبت به تخریب اماکن اسلامی اشاره کرد و گفت: سفیران دانش‌آموز نیز طوماری از امضای دانش‌آموزان را در حمایت از مردم فلسطین و آثار مقدسه آنان تهیه می‌کنند و در نهایت با جمع‌آوری طومارها از سراسر کشور به دفتر یونسکو ارسال می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه جنایات اسرائیل شامل عکس، روزنامه‌نگاری و کارهای حجمی و نمایشگاه اسرائیل بزرگترین تروریست دنیا در حاشیه راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: تعبیه تابلو از عکس شهدای دانش‌آموز فلسطین و در دست گرفتن آن در راهپیمایی روز قدس، ساخت عروسک نوزاد شهید فلسطینی، تئاتر خیابانی ویژه دانش‌آموزان پسر، تشییع نمادین شهدای انتفاضه، تهیه تابلو نوشته شهدای زن انتفاضه و حرکت نمادین با پرچم کشورهای بیداری اسلامی از نمونه برنامه‌ها در راهپیمایی روز قدس است.

علامتی به برپایی رادیو انتفاضه در مدارس اشاره کرد و گفت: پاسخ به شبهات در حوزه فلسطین، چرایی روز قدس، اخبار راهپیمایی، در مدارس و غرفه‌های دانش‌آموزی در راهپیمایی روز قدس اجرا می‌‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان از روز قدس تا ۲۳ مرداد ماه فرصت دارند که از فعالیت‌های خود در راهپیمایی روز قدس عکس تهیه کرده و در سامانه عقیل بارگذاری کنند.

706

کد خبر: 953475

وب گردی

وب گردی