تولید ٨٥٠ کیلو طلای ٢٤ عیار در زرشوران/ کشف ٣٠ تن ذخیره جدید طلا

مدیر مجتمع طلای زرشوران از تولید ٨٥٠ کیلو طلا با عیار ٢٤ در این مجتمع معدنی خبر داد و گفت: امسال تولید دو برابر می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روانبخش امیری در مراسم انعقاد قرارداد احداث کارخانه تغلیظ و فراوری و استحصال طلا که با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد، گفت: با توجه به ذخایر جدید زرشوران، فاز توسعه برای راه اندازی کارخانه جدید را طی کردیم، ظرفیت ورودی خاک به کارخانه ٦٠٠هزارتن است و کارخانه در مدت زمان مقرر احداث می شود.

او افزود: براورد سرمایه گذاری لازم ٣٠٠ میلیارد تومان تنها برای کارخانه است و براورد اولیه این است که ظرف سه سال اینده احداث شود.

همچنین مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: کار احداث کارخانه از سوی یک شرکت ایرانی- افریقای جنوبی انجام می شود؛ فاز یک کارخانه در سال ٩٣ به بهره برداری رسید ولی از نظر ماشین الات و زیرساحت ها کمی مشکل وجود داشت چراکه در دوران تحریم کامل بودیم ولی الان سرمایه گذار جدید باید اقدامات اصلاحی فاز یک نیز صورت دهد.

واو تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ تن به ذخیره قطعی طلای منطقه زرشوران اضافه شده و البته عملیات اکتشافی همچنان در حال انجام است.

کرباسیان گفت: اکنون ٧٠٠ نفر در این منطقه مشغول هستند که اکثر آنها بومی هست ولی این اشتغال نیز دوبرابر می شود و اکنون انتظار حمایت مردم و مسئولان منطقه را داریم. البته کارخانه مسئولیت اجتماعی خود را نیز به خوبی پیش خواهد برد.

او یادآور شد: تلاش داریم در آن منطقه کارخانجات پایین دستی طلا را هم راه اندازی کنیم.

منبع: مهر

401

کد خبر: 953503

وب گردی

وب گردی