شاهین فرهت:  ساخت سمفونی امام رضا (ع) اولویت کاری من است

دکتر شاهین فرهت از ساخت و ضبط سمفونی شماره 8 امام رضا (ع) خبر داد و گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی بستری مناسب برای حمایت از آهنگسازان خلاق و جوان در حوزه رضوی است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دکتر شاهین فرهت آهنگساز مشهور، استاد دانشگاه و عضو شورای سیاستگذاری و اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در چهارمین جلسه این شورا گفت: سمفونی شماره 8 امام رضا (ع) که سال ها بر روی آن کار کرده ام در حال حاضر آماده ضبط و تولید است و منتظر کمک دوستان و متولیان فرهنگی هستم تا این آرزوی کاری خود را محقق سازم.

وی با تأکید بر اجرای صحیح موسیقی توسط گروه های برگزیده جشنواره گفت: کشور ایران کشور شعر و سخن است و به هنر موسیقی کمتر توجه شده است، برای همین است که اجرای موسیقی در کشور ما با استاندارد های جهانی متفاوت است.

این آهنگساز درباره پیشنهاد اجرای موسیقی در فضای باز در جشنواره آواها و نواهای رضوی گفت: متأسفانه در کشور ما فضای مناسب و حرفه ای برای اجرای موسیقی زنده وجود ندارد چرا که اجرای موسیقی در فضای باز شاخص ها و پارامتر های خاص خود را دارد و این در کشور ما بسیار مهجور است.

فرهت در پایان ابراز امیدواری کرد: جشنواره آواها و نواهای رضوی بستری مناسب برای حمایت از آهنگسازان خلاق و جوان در حوزه رضوی را فراهم کند.

همچنین در این جلسه مصوب شد، دبیرخانه جشنواره پیگیری های لازم از طریق مراجع ذیربط برای تولید سمفونی امام رضا (ع) را انجام دهد.

براساس این خبر، سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی 27 تا 30 تیر ماه به میزبانی استان تهران برگزار می شود.

502

کد خبر: 953540

وب گردی

وب گردی