مراسم تقدیر از افتخارآفرینان و مقام آوران تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن و مسابقات آزاد ایران، با حضور استاندار و شهردار قزوین برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از قزوین، مراسم تقدیر از افتخارآفرینان تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور دکتر عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، دکتر علی صفری شهردار قزوین، دکتر ابوالفضل یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین و دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

دکتر زاهدی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پژوهشگران و محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: عده ای نگرانند که ربات ها و فعالیت های دانش بنیان در آینده جایگزین انسان ها شده و مشکل بیکاری را به وجود آورد، در حالی که از راه دانش این علم، ارزش افزوده ایجاد می شود و به دنبال آن فرصت های شغلی فراوانی به وجود خواهد آمد.

استاندار قزوین افزود: در دنیای امروز در بسیاری از فعالیت های نظامی و امداد و نجات ناچار به جایگزینی ربات ها به جای انسان ها هستیم تا با سرعت بیشتر اقدام به ایمن سازی جامعه کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه بحث اصلی و شیوه های خاص نظام های حاکم جهان در امر توسعه متفاوت هستند، یادآور شد: برخی روش ها درون زا یا برون زا بوده و هر کشوری براساس داشته های خود تلاش دارد مسیر قابل قبول تری را برای دستیابی به توسعه طی کند.

زاهدی با اشاره به اینکه دنیای امروز در ارتباط با توسعه مبتنی بر دانش و استفاده از پژوهش های علمی و به کارگیری منابع بر اساس دانش حرف واحدی دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی نخبه در رأس برنامه های توسعه کشورهای جهان قرار دارد و ایران نیز به طور طبیعی نمی تواند از این مسیر غافل بماند.

استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می توان به مرحله ای رسید که در حوزه تولید دانش در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم و همانند سال های گذشته در مسابقات علمی مختلف از جمله رباتیک موقعیت های خوبی در دنیا برای خود ایجاد کنیم.

دانش رباتیک باعث ارتقای بهره وری و رقابت پذیری در حوزه های مختلف می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این دیدار توجه به هوش مصنوعی برای رسیدن به خودکفایی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید با سرعت به سمت بهره برداری از این دانش پیش برویم. تا سال 2020 بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد می شود که این مسئله بیانگر اهمیت این دانش است.

وی ادامه داد: قرن حاضر، قرن شکوفایی و توجه ویژه به هوش مصنوعی است و شرکت های بزرگ جهان نیز حضوری موثر و پررنگ در این حوزه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی، پردازش تصویر و زبان طبیعی صورت گرفته و کاربری های این علم را بیشتر نمایان ساخته است، اظهار داشت: کاربرد این هوش در بخش های مختلف بهداشت و درمان، صنعت، اتومبیل سازی، ساخت و تولید است که موجب تحول در حوزه های به کار گیری شده است.

وی به کارگیری دانش رباتیک را به معنای بیکاری نیروهای کار ندانست و گفت: این مسئله حتی باعث ارتقای بهره وری و رقابت پذیری در بخش های مختلف از جمله صنعت می شود. به ازای هر 10 هزار نیروی انسانی، 295 ربات در کشورهای پیشرفته استفاده می شود در حالی که کشور ما جایگاه مناسبی را در این زمینه ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به حضور تیم MRL این دانشگاه در مسابقات جهانی رباتیک کانادا تا دو هفته آینده، گفت: امیدواریم بار دیگر شاهد درخشش این دانشجویان و اهتزار پرچم کشورمان در دیگر عرصه های علمی بین المللی باشیم.

شایان ذکر است در این مراسم که به همت استانداری و شهرداری قزوین برگزار شد، از محققان و پژوهشگران مقام آور تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ژاپن و مسابقات آزاد ایران، تجلیل به عمل آمد.

دانشجویان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از استاندار و شهردار قزوین و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به دلیل حمایت های آنان، تشکر و قدردانی کردند.

202

کد خبر: 953612

وب گردی

وب گردی