وضعیت نیروگاه های جدید به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود که نیروگاه های جدید برای تامین نیاز برقی کشور وارد مدار شوند که پیش بینی می شود نهایتا تا انتهای خرداد ماه ایتاتفاق بیفتد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن طرزطلب در خصوص ایجاد ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید تا زمان پیک، اظهار کرد: قرار بر این بود که از سال گذشته تا پیک امسال ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که تا پایان سال قبل ۲۰۰۰ مگاوات وارد مدار شد.

به گفته او، امیدواریم که تا سه هفته آتی نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۳۱۷ مگاوات در غرب مازندران افتتاح شود همچنین واحد بخار نیروگاه پرند نیز عملیات سنکرون آن در همین زمان به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی همچنین از افتتاح واحد ۴۰ مگاواتی در زاهدان خبر داد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این واحدها سه هفته دیگر وارد مدار خواهد شد. علاوه براین واحد بخار نیروگاه کاشان نیز به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات طی این مدت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته او با توجه به وضعیت نیروگاه‌های برق‌ آبی و افزایش ۳۰۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به سال گذشته پیش بینی می‌شود که نیروگاه‌های حرارتی نتوانند برق مورد نیاز کشور را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه‌ها و راهکارهای در نظر گرفته شده برای این مساله، گفت: توجه ما روی مدیریت مصرف است و از مردم تقاضا داریم که در زمان پیک و اوج مصرف مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 953658

وب گردی

وب گردی