حمایت از بیانات نماینده ولی فقیه در استان در موضوع زدودن خرافات  و اضافات  از سنت های دینی

استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی استان اردبیل با صدور بیانیه ای از بیانات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در موضوع زدودن خرافات واضافات از آیین ها وسنت های دینی حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، متن بیانیه به شرح ذیل است:

« تحولات جهانی و توسعه تکنولوژی و ورود آن به عرصه های متنوع زندگی، سبک زیستن را در بسیاری از جوامع دچار دگرگونی و تحول کرده است. دگرگونی ها و نوآوریهایی که حتی در جوامع روستایی و بومی، بسیاری از نقاط جهان را درنوردیده و باورها و آیین های دینی و سنتی را تهدید می نماید. تلاش همواره ی نخبگان و عالمان، ارایه الگوی مناسب برای زدودن انحرافات و خرافات از زندگی مردم بوده و هست. تاکید همواره ایشان بر این است که می توان با بهره گیری از دلایل عقلی و با رعایت دقیق ظرایف و حساسیت ها، بسیاری از انحرافات را اصلاح کرد که ارایه الگوهای صحیح یکی از راه های نفی باورها و روش های غلط است و حضور و مجاهدت عالمان و اندیشمندان در معرفی الگوهای مناسب و ارایه به مردم، امری ضروری است.

مصرف گرایی و افراط در این عرصه یکی از آسیب هایی است که بواسطه عصر تکنولوژی وارد جوامع مختلف شده است. رفتاری که بنا بر آموزه های زندگی ساز اسلام در هر بعدی از ابعاد زندگی انسان ممنوع و حرام است.

این تاکید دین مبین اسلام زمانی رنگ بیشتر به خود می گیرد که شاهد جامعه ای باشیم که جمعیتی از آن از بیکاری و فقر در رنج هستند و چیزی جز همت عمومی مردم در کنار اراده و تلاش مسئولین این درد را کاهش نمی دهد که در این راستا ایجاد شغل و درآمد پایدار برای کاهش فقر و آسیب های اجتماعی از مهمترین دغدغه های مدیران کشور در دهه های اخیر است.

دستیابی به نقطه مطلوب برای کار آفرینی و راه اندازی بنگاه های جدید اقتصادی همچنان از دل مشغولی هایی است که مجاهدتی مضاعف از سوی دولت و بخش خصوصی را می طلبد، چرا که تلاشهایی که تاکنون صورت گرفته است تکافوی تقاضای روز افزون جامعه را در این عرصه نمی کند.

بسیاری بر این باورند که سالهای کنونی با وجود تقاضای نسل جوان برای اشتغال، ازدواج و مسکن، از بحرانی ترین روزهای مدیریت کشور است که باید برای آن فورا چاره جویی کرد. شکی نیست که با موانع فراوان بر سر راه تولید واشتغال، باید برای رفع تبعیض و گسترش عدالت اجتماعی تمام تجربه، توان و تخصص را برای هدایت صحیح منابع مادی و معنوی جامعه به کار بست. البته می دانیم که منابع محدود نمی تواند منافع عمومی را تامین نموده و اهداف توسعه ای و اقتصادی را محقق سازد، لذا بهره گیری از ظرفیت مشارکت های مردمی حلقه تکمیل کننده ی چرخه ی توسعه، در کنار دولت است.

در جامعه اسلامی ما از گذشته های دور به واسطه حاکمیت ارزشهای دینی و اجتماعی، توجه به اقشار آسیب پذیر و تلاش در حل معضلات اقتصادی مردم به عنوان امری پسندیده، مورد استقبال بوده و این نوع نگاه، به عنوان یکی از عناصر گسترش دهنده عدالت در سراسر جامعه ساری و جاری است.

پس می طلبد با زدودن برخی از ناهنجاری هایی که به خصوص در سال های اخیر لایه های بیشتری از جامعه اسلامی را در برگرفته است، نظیر هزینه های گزاف جشن های عروسی و مخارج نامناسب در برخی از آیین ها و یا مراسم های ختم و عزا و اختصاص آن به زیرساخت های شهری و بسط عدالت اجتماعی، آینده ای پر امید و روشن برای نسل های آینده رقم زد و در این روزهای سخت یاریگر هم شد.

ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از نگاه و مشی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در زدودن خرافات و اضافات از آیین ها و سنت های دینی و گام نهادن در مسیر آبادانی دیارمان اعلام حمایت نموده و از اقشار مختلف مردم بویژه افراد فرهیخته می خواهیم در این عرصه ی فرهنگی و اجتماعی وارد میدان شوند و شهر دارالارشاد اردبیل را از این آفت ها و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی نجات دهند.»

کد خبر: 953668

وب گردی

وب گردی