توزیع اقساطی تجهیزات کاهنده مصرف آب در تهران/ کاهش ۵۰ درصدی مصرف

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران از اجرای طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در سطح استان تهران خبر داد و گفت: هزینه نصب این تجهیزات به صورت اقساط در قبوض مشترکان اعمال خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به علیرضا نوذری ‌پور، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران از توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در سطح استان تهران به صورت اقساط خبر داد و افزود: قانونی دراین زمینه وجود دارد، مبنی بر توسعه و بهینه‌سازی آب روستایی در کشور که این قانون در سال ۹۴ تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید. در این قانون با توجه به شرایط آب و محدودیت‌های آن، برخی مصوبات ذکر شده است که در بند ب از ماده دو آمده است که به شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه داده می‌شود تا تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مشترکان متقاضی اعم از خانگی و غیرخانگی قرار دهند و هزینه آن را در قبوض آب بصورت اقساط دریافت نمایند.

او ادامه داد: خوشبختانه با تصویب و ابلاغ این قانون فرصتی فراهم شد که بتوانیم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و با انجام اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه، مشترکان را به استفاده از این لوازم تشویق کنیم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه این لوازم عمدتاً ایرانی است، اضافه کرد: لوازم کاهنده زیر نظر شرکت‌های داخلی و دانش بنیان ما تولید شده است و با نصب این تجهیزات می‌توان مدیریت مصرف را اعمال کرد. با نصب این تجهیزات که بسته‌ای کامل است می توان گفت که تا حدود ۵۰ درصد مصرف آب ما کاهش پیدا خواهد کرد.

نوذری پور از اجرای این طرح با همکاری بخش خصوصی سخن گفت و بیان کرد: این طرح بصورت فایناس با سرمایه گذارمربوطه آماده است و بزودی در یک فضای رقابتی برای انتخاب یک کالای با کیفیت نسبت به معرفی آن به مردم اقدام خواهیم کرد.

او در پاسخ به این سوال که چه معیاری برای توزیع لوازم کاهنده به مشترکان مد نظر قرار گرفته است، عنوان کرد: در اختیار قراردادن این بسته‌ها به مردم بستگی به انتخاب خودشان دارد، چون قیمت‌ها متفاوت است.

این مقام مسوول در انتهای سخنان خود گفت: در بحث قسط بندی هنوز ساز و کاری تهیه و تدوین نشده است، اما در قانون تا سقف دو سال عنوان شده است که در این زمینه بر اساس توان مشترکان تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 953704

وب گردی

وب گردی