هنوز اطلاعاتی در زمینه بازگشت رشته های تحصیلی دستگاه های اجرایی به دفترچه  اعلام نشده است

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هنوز اطلاعاتی در زمینه بازگشت رشته های تحصیلی دستگاه های اجرایی به دفترچه انتخاب رشته به ما اعلام نشده است، اگر در این زمینه اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده شود ما این اطلاعات را به صورت اصلاحیه روی سایت سازمان سنجش قرار می دهیم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به دنبال اقدام وزارت علوم در حذف رشته های دانشگاه های اجرایی مانند سازمان صدا و سیما، قوه قضائیه، وزارت امور خارجه و غیره، صبح امروز معاون دانشگاه صدا و سیما از بازگشت 5 رشته تحصیلی این دانشگاه به دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی 98 ـ 97 خبر داد.

داوود نعمتی انارکی با بیان این مطلب گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی دانشگاه و دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همراهی معاونت آموزشی وزارت علوم و مدیرکل دفتر گسترش و کارشناسان این معاونت 5 رشته دانشگاه صدا و سیما به دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد بازگشت و داوطلبان این رشته‌ها می‌توانند در انتخاب رشته خود آنها را انتخاب کنند.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به سوال خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه جزئیات اصلاحیه دفترچه آزمون کارشناسی ارشد گفت: هنوز در این زمینه موردی به ما اعلام نشده است، اتفاقا من پیگیر این موضوع هستم.

وی ادامه داد: اگر در این زمینه اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده شود ما این اطلاعات را به صورت اصلاحیه روی سایت سازمان سنجش قرار می دهیم. به همین منظور به داوطلبانی که انتخاب رشته می کنند اعلام کرده ایم سایت را چک کنند تا اگر تغییراتی داشتیم متوجه آن شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:باید توجه داشت سازمان سنجش یک سازمان اجرایی است رشته های دانشگاه ها را با استناد گزارش دانشگاه در دفترچه درج نمی کند، در این زمینه یک گزارش به سازمان و گزارش دیگر به دفتر گسترش آموزش عالی ارسال می شود.

وی اضافه کرد:پس از اینکه دفتر گسترش آموزش عالی گزارش را تایید و برای سازمان ارسال کرد، سازمان سنجش آن را در دفترچه وارد می کند. هر نوع اصلاحاتی که در این زمینه وجود داشته باشد، برای مثال اگر رشته ای از قلم افتاده باشد، مسئولان باید دفتر گسترش آموزش عالی را مجاب کنند که ضوابطی برای پذیرش دارند،در چنین شرایطی آن ها به ما اعلام می کنند که می توانید برای این رشته دانشجو بگیرید.

وی در پایان تاکید کرد: تا زمانی که این موارد لحاظ نشده باشد، ما نیز از جزئیات بازگشت رشته ها به دفترچه اطلاعاتی در دست نداریم.من از صبح در حال پیگیری این مساله هستم تا مشخص شود که گزارش های لازم به دفتر گسترش آموزش عالی ارسال شده است و کدام موسسات شامل این گزارش هستند.اخبار لازم در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

201

کد خبر: 953718

وب گردی

وب گردی