رویداد تبریز 2018 معرفی ظرفیت های کشور، استان و شهر به جهانیان است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رویداد تبریز 2018 فرصتی برای معرفی ظرفیت های کشور، استان و شهر به جهانیان است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال میلادی 2018 انتخاب شده که مراسم استانی این رویداد با سال 2018 آغاز شد.

مراسم افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور، وزراء، معاونان رئیس جمهور و وزرای گردشگری کشورهای اسلامی، سفرای کشورهای خارجی و سایر مهمانان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین المللی تبریز روز چهارشنبه 5 اردیبهشت سال جاری آغاز به کار کرد.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: رویداد تبریز 2018 ابزاری برای معرفی ظرفیت های کشور، استان و شهر تبریز به جهانیان است؛ برای نمونه طی دو هفته تعطیلات عید نوروزی که گذشت نسبت به سال های گذشته حضور افزایش توریست را در تبریز داشتیم.

وی با اشاره به اشغال 85 درصدی هتل ها در عید نوروز افزود: این در حالی است که در سال گذشته 55 درصد هتل ها بوده و این موضوع به معنای استقبال خوب از گردشگران داخلی و خارجی از تبریز است.

عالی ترین مقام استان همچنین گفت: طبق دستور کاری که در راستای فعالیت های رویداد تبریز 2018 در نظر داریم می توان به استانداردسازی سالن های والیبال در تبریز اشاره کرد که در تیرماه سال جاری مسابقات 18 تیم آسیایی زیر 23 سال والیبال در این شهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای این پروژه سرمایه گذاری ها در حال اجرا شدن است و امیدواریم از لحاظ سخت افزاری بتوانیم این موضوع را به خوبی مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: اولین بار است در استان مسابقاتی در این حد برگزار و مدیریت می شود.

خدابخش تاکید کرد: امیدواریم تیم جمهوری اسلامی ایران با حمایت های بی نظیری از سوی ورزش دوستان آذربایجان شرقی مقام اول را دریافت کنند.

901/900

کد خبر: 953724

وب گردی

وب گردی