۲۲ کامیون عراقی پشت مرزهای ایران

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به سوآپ نفت خام کرکوک اظهار کرد: ۲۲ کامیون عراقی بارگیری را انجام داده‌اند و پشت مرزهای ایران منتظر مجوز هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید حسینی با اعلام خبر فوق افزود: طرف عراقی بارگیری‌ها را انجام داده و ۲۲ کامیون پشت مرز و منتظر مجوز هستند. در واقع در حال حاضر مشکل طرف ایران است نه طرف عراق.

او ادامه داد: از آنجایی که شرکت نفت نمی‌تواند به صورت مستقیم کار را عملیاتی کند، کار را به شرکت نیکو واگذار کرده و در واقع این شرکت طرف قرارداد است. از آنجایی که این شرکت تغییر مدیرعامل داشته، ارائه مجوز کمی به زمان نیاز دارد و منتظرند گمرک ایران مجوز لازم را صادر کنند.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: به محض این که مجوز ارائه شود، کامیون ها بار خود را ترخیص خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، سوآپ نفت خام کرکوک عراق به ایران از دره‌شهر به تنگ فنی منتقل و از آنجا به پالایشگاه‌های کرمانشاه، شازند، تهران و تبریز ارسال می‌شود. به همین منظور نیز سه دستگاه توربین و توربو پمپ از تلمبه خانه چشمه شور به دره شهر منتقل و نصب خواهد شد. با ساخت یک تلمبه خانه در دره شهر و تغییراتی که باید میان مخازن شرکت پخش و تاسیسات خط لوله (تغییر کاربری خط لوله از فرآورده به نفت خام) انجام شود، شرایط برای انتقال نفت خام سوآپ عراق به کشور فراهم خواهد شد.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 953752

وب گردی

وب گردی