پژمانفر: هرجا لطمه خوردیم به دلیل عمل‌ نکردن به   توصیه های امام(ره) است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیانات امام خمینی(ره) باید معیار رفتار مردم و مسئولان باشد گفت: ما تا کنون هرجا لطمه خوردیم به دلیل عمل‌نکردن به روش امام(ره) است.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل از جمله شخصیتهای کم نظیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی است که زوایای مختلف زندگی ایشان شاخصی مناسب برای همگان بالاخص مسئولین نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه ساده زیستی امام راحل در هر دوره از زندگیشان چه در زمان تبعید و چه در دورانی که به ایران برگشتند و در راس امور قرار گرفتند، کاملا مشهود بود تصریح کرد: حضرت امام با ویژگی هایی همچون ساده زیستی و توجه به فقرا شناخته می‌شوند که این خود یکی از مهمترین خصلت ها و سیره های عملی ایشان بود که باعث شد مردم به شخصیت وجودی حضرت امام دلدادگی عمیق و پایداری را حس کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ساده زیستی باید در روحیه و نیز اقدامات همه کسانیکه در جایگاه زعامت مردم قرار دارند، بطور ملموسی قابل مشاهده باشد عنوان کرد: تمام ابعاد زندگی امام خمینی (ره) برای مردم و مسئولین جمهوری اسلامی الگوست، و یکی از مهمترین صفات زیبای ایشان در زندگی ساده زیستی و دوری از تجملات بود؛ همان مسئله‌ای که مسئولان دولتی ما نتواستند در این مورد از امام راحل پیروی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم که برخی مسئولان با این شعار که برای انقلاب زحمت کشیده اند، ویژه خواری و امتیازات خاصی را برای خودشان قائل می شوند که این نه تنها با سیره ائمه هدی و معصومین و امام راحل مطابقت ندارد بلکه یک کار کاملا انحرافی است.

پژمانفر با انتقاد از اینکه انجام اقدامات هزینه بر و تشریفاتی برخی مسئولان، مردم را نه تنها به این افراد بلکه به سایر مسئولان نظام هم بی اعتماد می‌کند خاطر نشان کرد: شاید بزرگترین عاملی که می‌تواند التیام بخش مشکلات اقتصادی مردم باشد در وضع کنونی باشد این است که مردم ببینند کسانی که بعنوان مسئولان اجرایی در کشورند هم با مسائل مبتلابه آن‌ها نیز مواجهند.

وی در پایان، با تاکید بر اینکه بیانات امام خمینی(ره) باید معیار رفتار مردم و مسئولان باشد گفت: ما تا کنون هرجا لطمه خوردیم به دلیل عمل‌نکردن به روش امام(ره) است.

301

کد خبر: 953754

وب گردی

وب گردی